Taket på mitt hus sticker ut 125cm långsida och 80cm kortsida från mitt hus. Totalt 155kvm trots 101kvm husyta.
Hur mycket takutsprång kan jag nyttja? Funderar på att bygga uterum längs med långsidan. Kan jag tex bygga 20kvm uterum istället för femton kvadratmeter utan att behöva bygglov? Dvs nyttja fem meter under takutsprånget. Eller kan jag tom nyttja totala utsprånget om 125cm?