M
K Klacken skrev:
Kul svar 😂För ca 35 minuter sedan uppgav du att du inte hade en aning
Ok. You got me. Minst fem. Sen vet jag inte. Jag har inte gått runt och knackat dörr. Men vi fem får väl hälsa på varandra då.

M
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Då kanske det bästa är att se till att den gamla styrelsen försvinner i skam och tysthet till stämman och att ni väljer en ny styrelse som följer lagen och inte slarvar bort samfällighetens pengar. Det är väl den vanliga lösningen i vår kultur om man inte kör på huvudspåret: "Nu vänder vi blad".
Om revisorn vill att styrelsen inte ska beviljas ansvarsfrihet så får vi väl se vad som händer. Btw så har solcellsentusiasten i styrelsen redan gått ut offentligt med att han vill täcka i princip alla garagetaken (många) med solceller. Det får ju säkert inga konsekvenser... 😎

• Wow
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Ok. You got me. Minst fem. Sen vet jag inte. Jag har inte gått runt och knackat dörr. Men vi fem får väl hälsa på varandra då.
Men då är väl problemet löst. Ja, förutsatt att det inte finns fler än 9 andelsägare

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
M
K Klacken skrev:
Men då är väl problemet löst. Ja, förutsatt att det inte finns fler än 9 andelsägare
Behöver inte ha någon med mig.

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Om revisorn vill att styrelsen inte ska beviljas ansvarsfrihet så får vi väl se vad som händer. Btw så har solcellsentusiasten i styrelsen redan gått ut offentligt med att han vill täcka i princip alla garagetaken (många) med solceller. Det får ju säkert inga konsekvenser... 😎
Tror du att revisorn styr det??

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Behöver inte ha någon med mig.
Ok, då förstår vi.............

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
M
K Klacken skrev:
Tror du att revisorn styr det??
Delvis. Rimliga människor som de flesta är lyssnar på revisorns uttalande. Men det finns ju säkert några som absolut ser det som en mänsklig rättighet att helt ansvarslöst få tvinga till sig andras pengar och sk*ta bort dem på sina personliga intressen. Det finns alltid några dårar.

Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
M
K Klacken skrev:
Ok, då förstår vi.............
...att jag vet hur lagstiftningen funkar.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M
Då kanske det bästa är att se till att den gamla styrelsen försvinner i skam och tysthet till stämman och att ni väljer en ny styrelse som följer lagen och inte slarvar bort samfällighetens pengar. Det är väl den vanliga lösningen i vår kultur om man inte kör på huvudspåret: "Nu vänder vi blad".
Vem vill sitta i den nya och röja upp i kaoset? Och i ond tro stå för debiteringslängd som omfattar främmande verksamhet?

tommib
Fast nu är du där igen med att du ska klaga men sen ska någon annan göra jobbet. Det kommer inte flyga. Se till att du kan svara ja när de frågar om du ska sitta i styrelsen.

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
M
tommib tommib skrev:
Fast nu är du där igen med att du ska klaga men sen ska någon annan göra jobbet. Det kommer inte flyga. Se till att du kan svara ja när de frågar om du ska sitta i styrelsen.
Då åker solcellerna. Kan inte hålla öppet för att varenda medlem kan överklaga sin debitering.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
M mattie_river skrev:
Vem vill sitta i den nya och röja upp i kaoset? Och i ond tro stå för debiteringslängd som omfattar främmande verksamhet?
Grejen är att det är rätt enkelt att röja upp i kaoset. Man slutar bara med den olagliga verksamheten. Det som kan kräva en massa arbete är om föreningen bestämmer sig för att väcka talan mot tidigare styrelseledamöter i MMD, om de nu inte går med på att ersätta övriga delägare för skadan som de har tillfogat samfälligheten. Blir ju inte så många tiotusentals kronor per före detta styrelseledamot, så inte så illa. Och de blir ju då också rimligen lyckliga privata ägare av solcellerna. Och de tror ju på solcellernas ekonomiska bärkraft så det är väl helt OK då för dem.

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 7 till
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Tja, det värsta som kan hända enl TS är ju tydligen att investeringen ger bra avkastning. Frånsett då att växelriktaren sitter i vägen för en större bil som han kanske tänker köpa i framtiden.

• Arg
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
K Klacken skrev:
Tja, det värsta som kan hända enl TS är ju tydligen att investeringen ger bra avkastning. Frånsett då att växelriktaren sitter i vägen för en större bil som han kanske tänker köpa i framtiden.
Det värsta har väl redan hänt, man har stulit 250 000 kr från sina grannar.

• Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
K
Det värsta har väl redan hänt, man har stulit 250 000 kr från sina grannar.
Aha, visste inte att dom uteslutits ur bokföringen i föreningen.

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.