91 827 läst ·
911 svar
92k läst
911 svar
Hur mycket nytillkomna begränsningar på garageplats i samfällighet måste man acceptera?
Anklagar? Du menar att jag inte vet om de satt upp solceller eller vad? Du får öka lite för jag orkar inte svara på dina halvskrivna meningar. Förresten så har du nog aldrig sett en växelriktare om du tror att den sticker ut 15-20 cm... Och du har ingen aning om hur mycket/lite plats det var från början.K Klacken skrev:
Redigerat:
Om man skiter i grannsämjan så måste man inte ha en kotte med sig. Man vinner i MMD i alla fall. Men få vill ju av naturliga skäl vandra den vägen.K Klacken skrev:
Jag redan tagit reda på att det finns fler som starkt ifrågasätter installationen av solceller, ingen majoritet har någonsin röstat för att skaffa solceller, och plus att revisorn har börjat ställa frågor om hur det här märkliga gick till så då får väl vi "negativa" hälsa på varandra i fortsättningen. 😄 Vi bor i Sverige, det är ju inte så att hela bostadsområden är one happy family ändå 😎Claes Sörmland skrev:
Kul svar 😂För ca 35 minuter sedan uppgav du att du inte hade en aningM mattie_river skrev:Jag redan tagit reda på att det finns fler som starkt ifrågasätter installationen av solceller, ingen majoritet har någonsin röstat för att skaffa solceller, och plus att revisorn har börjat ställa frågor om hur det här märkliga gick till så då får väl vi "negativa" hälsa på varandra i fortsättningen. 😄 Vi bor i Sverige, det är ju inte så att hela bostadsområden är one happy family ändå 😎
Då kanske det bästa är att se till att den gamla styrelsen försvinner i skam och tysthet till stämman och att ni väljer en ny styrelse som följer lagen och inte slarvar bort samfällighetens pengar. Det är väl den vanliga lösningen i vår kultur om man inte kör på huvudspåret: "Nu vänder vi blad".M mattie_river skrev:Jag redan tagit reda på att det finns fler som starkt ifrågasätter installationen av solceller, ingen majoritet har någonsin röstat för att skaffa solceller, och plus att revisorn har börjat ställa frågor om hur det här märkliga gick till så då får väl vi "negativa" hälsa på varandra i fortsättningen. 😄 Vi bor i Sverige, det är ju inte så att hela bostadsområden är one happy family ändå 😎