M
K Klacken skrev:
Men svara då på en relevant fråga: Hur stor del av andelsägarna har du med dig?
Om vad?

K
M mattie_river skrev:
Om vad?
Ditt case

M
K Klacken skrev:
Ditt case
Vilket "case"?

K
M mattie_river skrev:
Vilket "case"?
Mot styrelsen t ex

M
K Klacken skrev:
Mot styrelsen t ex
Vilket av dem?

K
M mattie_river skrev:
Vilket av dem?
Den eller de som du anklagar

M
K Klacken skrev:
Den eller de som du anklagar
Anklagar? Du menar att jag inte vet om de satt upp solceller eller vad? Du får öka lite för jag orkar inte svara på dina halvskrivna meningar. Förresten så har du nog aldrig sett en växelriktare om du tror att den sticker ut 15-20 cm... Och du har ingen aning om hur mycket/lite plats det var från början.

Redigerat:
  • Gilla
TerrorTorkel och 1 till
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Faktisk ekonomisk skada = lägga pengar på verksamhet som inte alls får bedrivas. Vet inte hur man skulle nå framgång genom att påstå att man kanske når break even om tio år.
T ex detta. Har du glömt vad du skriver?? Jag upprepar: Hur många andelsägare har du med dig?

M
K Klacken skrev:
T ex detta. Har du glömt vad du skriver?? Jag upprepar: Hur många andelsägare har du med dig?
Ingen aning. Betydelse?

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Ingen aning. Betydelse?
Om du visste någonting om hur en förening fungerar, så hade du förstått betydelsen av att ha en majoritet med sig! Eller du tror det räcker med "Jag tycker att"....

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Vad är ändamålet med solcellsanläggningen, på vilket vis får alla delägare nytta av den?
Alla kan väl inte vara elbilsägare som kan tanka på dagtid, vad för nytta har ICE-bilägaren av solcellerna?

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
K Klacken skrev:
Om du visste någonting om hur en förening fungerar, så hade du förstått betydelsen av att ha en majoritet med sig! Eller du tror det räcker med "Jag tycker att"....
Om man skiter i grannsämjan så måste man inte ha en kotte med sig. Man vinner i MMD i alla fall. Men få vill ju av naturliga skäl vandra den vägen.

• Gilla
Dortmunder DAB och 12 till
  • Laddar…
M
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Om man skiter i grannsämjan så måste man inte ha en kotte med sig. Man vinner i MMD i alla fall. Men få vill ju av naturliga skäl vandra den vägen.
Jag redan tagit reda på att det finns fler som starkt ifrågasätter installationen av solceller, ingen majoritet har någonsin röstat för att skaffa solceller, och plus att revisorn har börjat ställa frågor om hur det här märkliga gick till så då får väl vi "negativa" hälsa på varandra i fortsättningen. 😄 Vi bor i Sverige, det är ju inte så att hela bostadsområden är one happy family ändå 😎

• Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
K
M mattie_river skrev:
Jag redan tagit reda på att det finns fler som starkt ifrågasätter installationen av solceller, ingen majoritet har någonsin röstat för att skaffa solceller, och plus att revisorn har börjat ställa frågor om hur det här märkliga gick till så då får väl vi "negativa" hälsa på varandra i fortsättningen. 😄 Vi bor i Sverige, det är ju inte så att hela bostadsområden är one happy family ändå 😎
Kul svar 😂För ca 35 minuter sedan uppgav du att du inte hade en aning

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Claes Sörmland
M mattie_river skrev:
Då kanske det bästa är att se till att den gamla styrelsen försvinner i skam och tysthet till stämman och att ni väljer en ny styrelse som följer lagen och inte slarvar bort samfällighetens pengar. Det är väl den vanliga lösningen i vår kultur om man inte kör på huvudspåret: "Nu vänder vi blad".

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.