Hej !
Jag ska göra om en liten garderob till ett mindre lekrum för min son . Garderoben är vägg i vägg med sovrummet . Jag vill nu göra om väggen till hälften vägg / och upptill industriglass( vägg ) för att kunna släppa in ljus .
Behöver man riva hela eller kan man behålla hälften och därtill sätta upp industriglaset ?

Vad tror ni ? Pris för snickare ?

• Planlösning över lägenhet med markerad garderob mellan sovrum och klädkammare för förvandling till lekrum med industriglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det beror väldigt mycket på hur väggen är konstruerad, stor skillnad på om det är en betong/lättbetongvägg eller en regelkonstruktion med gipsskivor.

BirgitS BirgitS skrev:
Det beror väldigt mycket på hur väggen är konstruerad, stor skillnad på om det är en betong/lättbetongvägg eller en regelkonstruktion med gipsskivor.
Hej! Tack för svar. Det är lättbetong vd jag har förstått .

BirgitS
Då kan jag inte svara på om det blir en tillräckligt stabil vägg om man bara tar bort hälften, eller ens om det blir billigare än att riva hela och sen regla upp en ny vägg.

Jag är tveksam till om det går att ha bara industriglas med bara lätta ramar ovanpå en tyngre vägg som då inte är förankrad i taket.Vanliga väggar brukar skruvas fast i väggarna och i taket. Däremot går det ju att ha fönsterrutor mellan de stående reglarna.

BirgitS BirgitS skrev:
Då kan jag inte svara på om det blir en tillräckligt stabil vägg om man bara tar bort hälften, eller ens om det blir billigare än att riva hela och sen regla upp en ny vägg.

Jag är tveksam till om det går att ha bara industriglas med bara lätta ramar ovanpå en tyngre vägg som då inte är förankrad i taket.Vanliga väggar brukar skruvas fast i väggarna och i taket. Däremot går det ju att ha fönsterrutor mellan de stående reglarna.
Hej ! Ok. Fick nyss reda på att det är betong och inte lättbetong .
Går det bättre då ? Eller kvarstår samma problem . ?
Har du någon kunskap i om hur man skulle kunna göra ?

BirgitS
Be några firmor ge en offert. De bör först göra ett platsbesök och då kan du diskutera olika alternativ med dem för att få reda på vad som är bäst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.