Hej!

Vi har ett rum i källaren på vårt hus där det idag finns toalett, dusch samt bastu i anslutning till rummet. Allt är gammalt och slitet från 70-talet och ärligt talat inte särskilt fräscht.

Vi tänker oss nu att man skulle riva ut allt som finns där och göra om rummet till tvättstuga. Vatten finns som sagt redan draget ned dit eftersom det finns dusch och toalett.

Om man skulle vilja ta in hantverkare för att ordna detta, vad är en rimlig uppskattning på kostnad? Förstår att man inte kan ge något detaljerat svar men vi har verkligen ingen aning så någon riktlinje hade varit väldigt hjälpsamt 😅

• Gilla
Etan
  • Laddar…
Nu skjuter jag lite från höften men 200 000-250 000 om det stoppar.
Jag gjorde själv liknande och gjorde nästan allt arbete själv förutom el,gjutning och plattsättning och det var 12kvm med stålreglar och gips på väggen där landade jag på ca 100 000.
Då bytte jag avloppsrör och grävde ur så jag kunde få under isolering innan jag installerade golvvärme.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Men går ju att komma undan med mycket litet pengar med. Riv ut befintlig inredning, spackla skador och måla. Sätt in bänk och ho och maskiner så är det klart.

(Är frågande till detta att tvättstuga ska inredas som ett bättre badrum. Rent, fräscht och lättstädat räcker långt)

• Gilla
HumbleBe och 3 till
  • Laddar…
Man behöver inte leja bort allt...

Sånt passar jag mig för.... Blir onödigt dyrt.

El och vatten. Tar jag hjälp med.
Likaså när stora täljstenugnen byggdes.
En vän visade mig i 20 timmar hur Planjataket skulle monteras. Totalkostnaden blev under 100 000 kr.

Jag tror att de flesta kan fixa mycket själv på ett hus.

Om inte annat så går det fint att fråga på sådana här forum, hur man gör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.