vi har ett timmrat hus från 1926..
Vi har 70 mm isolering på insidan, räcker det? eller måste man tilläggsisolera på utsidan?

Man brukar ju säga att man inte ska isolera gamla hus för mycket!
 
Man ska aldrig isolera ett timmrat hus på insidan. Då flyttas nollpunkten i väggen. Det är iallafall vad jag har hört. Men utifrån går det bra.
 
70 mm.. låter lite lite tycker jag.. i nybyggen är det väll 200 mm som är standard om jag inte minns fel.. så du kan nog slänga på lite mera ja.. inte överdriva.. men om du ändå ska göra om fasaden så..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.