Har putsat lite nu både i källare och på murstock i kök.
Min kompis säger att man måste slänga på puts medans jag har dragit dit med spackel och det sitter fint. Det kanske funkar båda vägarna?

Sen hur mycket ska man egentligen för och eftervattna? Är det bra att köra dit lite vatten med en blöt kvast eller ska det dit massor av vatten?
Och hur viktigt är det att eftervattna? Nu glömde jag det och då sprack det lite.
Ska jag använda en blomspruta eller ska väggen blötas ner rejält tre dagar?

Tacksam för lite svar:)

försöker en amatör slänga putsen så landar det mesta på golvet :). Jag har gjort som du och det håller bra.
Blomspruta är kanske litet för lite men går bra att pensla på med en borste så det syns att ytan blev mörkare och fuktig. Blanda en puts-välling och slamma på där det sprack så det fyller sprickor.
gaia

Suveränt! Får man blanda putsvälling av putsbruk c som skall vara minst 5 mm i påslag eller ska jag då köpa en annan puts och lägga där det spruckit?

Jag hade nätat över sprickan och med god marginal åt båda hållen.

grungarn skrev:
Suveränt! Får man blanda putsvälling av putsbruk c som skall vara minst 5 mm i påslag eller ska jag då köpa en annan puts och lägga där det spruckit?
det beror ju på hur stora sprickor du fick. Är dom trådtunna så räcker det att slamma över så att sprickorna fylls ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.