S sroska skrev:
7 tog vi bort och bara pluggade. 9 tog vi bort radiatorn men lämnade ventilen.

Plockade bort 8 också fört att måla och satt tillbaka den efter. Det gick ju bra att fylla den igen, så jag antar att bypassen funkar?
Pluggar ni och tar bort by passen blir det stopp i hela systemet.

Det kommer alltid att vara tryck i systemet även om det är ett stopp då vattnet kan gå från returen, Men cirkulation försvinner.
 
  • Gilla
sroska
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Pluggar ni och tar bort by passen blir det stopp i hela systemet.

Det kommer alltid att vara tryck i systemet även om det är ett stopp då vattnet kan gå från returen, Men cirkulation försvinner.
Då har ni svaret där…
 
  • Gilla
sroska
  • Laddar…
S sroska skrev:
Det har jag inte tänkt på!

7an pluggade vi bara med propp på båda rör, antog att bypassen finns i golvet som det är i ritningarna...
Sitter bypassen i golvet på dom andra elementen?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Sitter bypassen i golvet på dom andra elementen?
Jag trodde det eftersom det ser ut så på ritningarna, men tydligen är de ju kanske inte helt korrekt...

Så antaligen är lösningen isf bara att koppla ihop de rörbitar som är kvar efter 7an, eller sätter tillbaka ventilen?
 
  • Gilla
Dr Benz och 1 till
  • Laddar…
Satt tillbaka ventilen nu och problemet är löst :)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S sroska skrev:
Satt tillbaka ventilen nu och problemet är löst :)
Härligt. Skönt för er.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.