P
Nu har det som jag väntat på hänt. Det är stopp i mitt avlopp som jag inte rår på med rensband och iller. Det har spökat lite sen tillträdet och det ligger i planen att byta ut men hade hoppats det skulle hålla lite till. Högtrycksspolade för knappt ett år sedan. Ringde en googlad firma då som jag inte tyckte var den bästa.

Undrar därför om någon känner till en seriös och bra spolfirma i Göteborg?

Fråga 2: någon som känner till en bra firma som kan ta ett helhetsgrepp och byta rör både i källaren och i marken? Har bytt allt ovan källargolvet i samband med renovering, men resten är riktigt gammalt, sannolikt 30-tal, annars 70-tal.

M
  • Gilla
Anonymiserad 618974
  • Laddar…
P
M Markarbetaren skrev:
[länk]
Tack! Dom ringer jag imorrn. :)

P
Det gav sig ta mig fan! Hållit på hela kvällen. Kändes hopplöst. Rann undan otroligt sakta, lyckades svämma över golvbrunnen ett par gånger. Men så slutade illern att mata. Jag hade lyckats spetsa ett hårbajsberg! Det var vidrigt som fan att ta bort hårbajsberget från illern men nu rinner det bra igen.

• Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
P
Det funkade ett litet tag men sen var problemet där igen. Hällersåker kom och spolade tillslut. Killen kände direkt att något var riktigt fel och rekomenderade att byta ut avloppet.

Två gånger avrådde dom å det starkaste att filma avloppet, för alla indicier pekade på ett större fel som endast kunde åtgärdas genom att byta avloppsröret.

Så det gjorde jag. Grävaren, helt oberoende av Hällersåker, skrattade när han såg felet och var tvungen att ta bilder för han hade aldrig sett något så uselt innan - två öppna rörändar med olika diameter halvt instuckna i varandra. Den mindre diametern var kommunens rör, dvs nedströms.

Nu är det bytt och allt funkar prima.

Med detta vill jag varmt rekommendera Hällersåker till den som behöver en spolbil i Göteborg med omnejd. Proffsigt från början till slut!

• Gilla
tunellm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.