Hej!

Satte upp nya innerdörrar och karmar i våras och på ett ställa så lossnade det ganska mycket av väggen (lättbetong, puts). Nu funderar jag på hur man enklast löser detta på ett snyggt sätt.

Det går inte direkt att putsa antar jag och få det helt bra. Speciellt inte ovanför dörren där det är ganska mycket att fylla igen (upp och ner).

Min första tanke var att sätta skivor på sidan och en uppe, som ett uppochner vänt U och sen fylla med bruk eller lämpligt material. Men jag känner mig osäker.

Tacksam för tips. Se bilder nedan.

dorr1.jpg

dorr2.jpg

Brukar gå bra att putsa på platser liknande den som är över din dörr.
Armera med nät och se till att detta fästs i väggen.

På sidan av dörren skulle jag gjort liknande eller kombinerat foder med gipsbruk.

ok men det som gör mig osäker hur det ska fungera är att putsen ska bygga ut ca 100mm och sen så blir det ju till att putsa uppochner :)

hur i allsin dar ska det gå till? :-?

Kanske skulle fungera att fälla in en tegelbalk ovanför dörren och sedan putsa denna?

Jag skulle limmat eller skruvat fast en ram i dörrkarmen som går jäms med väggen, sen kan du fylla ut mellanummet med putsbruk. Innan det torkar skulle jag skrapat bort putsbruk i en kil närmast träramen innan det torkar och fyllt i hålutrymmet med latexfog för att undvika sprickor närmast trät.
/CC

Inga foder?
Bara en putsad smyg?

Mvh Putte

Japp!

Inget foder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.