Hej,
Hur lagar jag denna ganska stora springa i parketten och med rätt färg? Har testat spackel förut på annat golv men det var svårt att få det bra.
Hur lagar jag denna ganska stora springa i parketten och med rätt färg? Har testat spackel förut på annat golv men det var svårt att få det bra.
Eller tälj till en flisa av ek med liknande mönster. Finns ju stöd under. Limma sedan undertill och på sidan och pressa fast den mot sidan med en spackelspade. Motsvarar ju eventuellt springbredden. Efter det kan man ju lägga i spackel i springorna som uppstår.
Tack! Var får man tag på en ekbit?J Jocke Best skrev:
Det finns eklister att köpa på byggvaruhusen som lär räcka eftersom det är en så liten bit du behöver. Kanske lite onödigt mycket spill. Eller så talar du om var du bor, så är det säkert någon här som har en spillbit liggande, som du kan ta. Är Vallentuna i närheten av dig kan du plocka en bit i lådan med småbitar som jag annars hade eldat upp.J JB80 skrev:
Att lyckas tälja till en bit ek som passar snyggt in där skulle iallafall jag tippa på är ganska svårt. Speciellt om det ska bli snyggt. Att däremot ta ut staven och köpa/tillverka en likadan och sen limma dit är lätt. Och blir snyggast.
Vill du lägga en extra slant för att slippa göra biten själv så kan säkerligen ett bättre företag som jobbar med golv hjälpa dig med en stav om du tar med den losstagna biten till dem.
Vill du lägga en extra slant för att slippa göra biten själv så kan säkerligen ett bättre företag som jobbar med golv hjälpa dig med en stav om du tar med den losstagna biten till dem.
Klicka här för att svara