Hej gänget?

Har köpt nytt hus och skall nu renovera ett rum där vi nu upptäckt vid borttagning av gamla golvet att de troligen haft en vattenläcka.

Hur lagar jag detta bäst då jag kan lägga nytt golv?

• Skadat golv med synliga rester av gammalt material i ett rum där en vattenläcka upptäckts, nära en vägg med tapetmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad golvyta med exponerat trä och skräp, troligen på grund av tidigare vattenläcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ligger golvreglarna? Man kan skruva och limma en bit spånskiva längs den långa kanten. Den lägger man under med kanske 10 cm överlapp. Om de korta kanterna är intill golvreglar kan man sätta en kloss på regeln som stöd. I annat fall kan man sätta en bot precis som vid långa kanten. Sedan finns det stöd för att skruva och limma en bit spånskiva som passar i hålet.

Det ser ut att inte vara så fina kanter. Så de kanske bör rensågas först av allt. När man gör det kan man också fundera på om man vill förstora hålet lite för att göra det mer lättjobbat.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Hur ligger golvreglarna? Man kan skruva och limma en bit spånskiva längs den långa kanten. Den lägger man under med kanske 10 cm överlapp. Om de korta kanterna är intill golvreglar kan man sätta en kloss på regeln som stöd. I annat fall kan man sätta en bot precis som vid långa kanten. Sedan finns det stöd för att skruva och limma en bit spånskiva som passar i hålet.

Det ser ut att inte vara så fina kanter. Så de kanske bör rensågas först av allt. När man gör det kan man också fundera på om man vill förstora hålet lite för att göra det mer lättjobbat.
Tack för svaret det uppskattas
Jag får göra en regel sökning

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.