2 359 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Hur lagar jag bäst hörnet?
Se till också att det är ordentligt tort när du lägger på betången, så du inte bygger in fukt.
Nej nej, du vill ha fukt så det härdar rätt. Betong tål fukt bra.R RoseNylund skrev:
Biltema har billigt husfix, det borde gå att bygga upp allt med i en omgång. Skulle sätta en bräda för ena kanten och kanske en tunn armering om du tror hörnet får påfrestningar i framtiden.
Kan inte lova något med ytan, vet inte hur noga det är för dig.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Finbetong gjuter man ju egentligen med, och skadan ovan var så pass stor att det nästan är lite mycket att ta ut i bruk, men hade gått. Cementbruk A är som betong men med sand istället för grus, dvs väldigt hårt och lite svårjobbat. B bruk har lite mindre cement och även lite kalk, vilket gör det lite smidigare/enklare att jobba med.N nightzero skrev:
Båda funkar.
Behövs ingen armering, men förvattna lite.
Det där lilla är ute på 2-3 påslag, men låt det torka imellan.
Annars kan det spricka.
Klicka här för att svara