Hej,

Jag har köpt mig ett fint gammalt 25l höganäskrus med tappkran som alternativ till vattenförsörjning då vårt torp saknar rinnande vatten. Problemet är att det rinner mycket snålt och när jag skruvade på tappkranen så gick det till slut av. Se bilder. Min fråga är hur jag på bästa sätt lagar detta? Alternativt byter ut hela tappkranen mot ett nytt?

Ps. Vet inte riktigt om detta är rätt forum men alla här har kommit med kloka råd hittills.
 
  • En mässingskran monterad på en slät, mörk yta med en del av ett träskåp synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en krantapp framför en stor behållare med en befintlig tapp. Otydlig bakgrund. Reparation eller underhåll antyds.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A adste skrev:
Hej,

Jag har köpt mig ett fint gammalt 25l höganäskrus med tappkran som alternativ till vattenförsörjning då vårt torp saknar rinnande vatten. Problemet är att det rinner mycket snålt och när jag skruvade på tappkranen så gick det till slut av. Se bilder. Min fråga är hur jag på bästa sätt lagar detta? Alternativt byter ut hela tappkranen mot ett nytt?

Ps. Vet inte riktigt om detta är rätt forum men alla här har kommit med kloka råd hittills.
Det ser ju ut som att man kan skruva av den delen som själva kranen sitter i (om resten är ingjutet).
Då kanske du kan mäta upp den och hitta en liknande tappkran att ta den delen ifrån ?

tex:
https://www.rinkabyror.se/artikel/tappkran-15r-massing/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.