Trägarage med skalmur i tegel. Luftspalt ser ut att saknas.
Nu skulle jag byta garagedörrar och inser att jag inte har något att skruva i då en 100x100 pelare helt har ruttnat.
Det putsade teglet på utsidan ser fint ut och jag vill helst laga innifrån även om det inte håller i 100år.
Hur bygger jag på bästa sätt upp min lagning?
Nu skulle jag byta garagedörrar och inser att jag inte har något att skruva i då en 100x100 pelare helt har ruttnat.
Det putsade teglet på utsidan ser fint ut och jag vill helst laga innifrån även om det inte håller i 100år.
Hur bygger jag på bästa sätt upp min lagning?
Jo, Den ska såklart bytas.
Jag undrar mer hur jag ska göra utanför denna (eftersom jag lagar innifrån)
Jag kan såklart trycka dit ny asfaltsboard innifrån och sen ny pelare. Men då blir det ju en glipa mot befintlig asfaltsboard och hellar ingen luftspalt i detta utsatta hörnläge. Jag vill såklart riva li lite som behövs.
Jag undrar mer hur jag ska göra utanför denna (eftersom jag lagar innifrån)
Jag kan såklart trycka dit ny asfaltsboard innifrån och sen ny pelare. Men då blir det ju en glipa mot befintlig asfaltsboard och hellar ingen luftspalt i detta utsatta hörnläge. Jag vill såklart riva li lite som behövs.
Klicka här för att svara







