Hejsan!

Skulle byta några dåliga brädor på vår köksveranda och upptäckte då att där en av de dåliga brädorna låg emot en av de bärande pelarna så hade det blivit lite röra i den pelaren. Pelaren är 10-12cm i fyrkant och rötan har bara gått in nån centimeter, kan man då hugga bort det som är ruttet och sen behandla det skadade området så att det inte forsätter sprida sig och eventuellt fylla "hålet" med nån typ av "spackel"?
 
Hugg bort det ruttna och limma dit en ny träbit med vattenfast lim ,skummande PU lim brukar vara bra om det är svårt att få biten att passa .
Du behöver inte behandla med något.
Spackel på trä utomhus brukar inte vara nån bra lösning när det är större håligheter.
 
Då ska jag ta och prova det

Tack för tipsen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.