Hejsan!
Skulle byta några dåliga brädor på vår köksveranda och upptäckte då att där en av de dåliga brädorna låg emot en av de bärande pelarna så hade det blivit lite röra i den pelaren. Pelaren är 10-12cm i fyrkant och rötan har bara gått in nån centimeter, kan man då hugga bort det som är ruttet och sen behandla det skadade området så att det inte forsätter sprida sig och eventuellt fylla "hålet" med nån typ av "spackel"?