73 458 läst ·
1 482 svar
73k läst
1,5k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
På Öland var det länge max två varv i Löttorpsrondellen.
Det har, genom tid och landskap, varit en konstart som kommit och gått.
Hur kör folk i....
Tja senaste två dygnens spaning säger, gärna i vänsterfil, inte helt omöjligt helt nedsläckt och gärna 20km/h under skyltad hastighet - för dom varnar ju för oväder (vinter)
Så nu känns det lite bättre när jag fått beklaga mig lite..
Tja senaste två dygnens spaning säger, gärna i vänsterfil, inte helt omöjligt helt nedsläckt och gärna 20km/h under skyltad hastighet - för dom varnar ju för oväder (vinter)
Så nu känns det lite bättre när jag fått beklaga mig lite..
I tisdags hjälpte jag att dra loss sju personer som satt i div snövallar. Genast så kändes köpet utav en Ineos quartermaster mycket bättre. Dock lite tråkigt att inte behöva använda vinschen men det kommer när man åker upp till fjällen
Såklart!C cpalm skrev:
Låter alltid den som skall bli uppdragen att själv koppla fast allt i sin egna bil.
Var ute här om dagen i firmans l120 och fastnade i en kö. Det stod en lastbil och slirade i backen med en PostNord bil och släp som höll på att glida in i lastbilen.
Skulle tagit mig 5min att dra upp bilarna men vägrade av just den anledningen att det skulle bli mitt problem om något hände så jag satt snällt där i 20min innan jag vände och åkte en annan väg hem.
Står en bil i högerfilen som fått stopp, ser på avstånd att det ligger grejer på vägen en bra bit bakom bilen. Tänker först att det måste vara ett redigt motorhaveri som kastat ut delar. Men det är varningstriangeln blivit överkörd.
Börjar man foga sig i sådant går det inte att upprätthålla ett fungerande samhälle. Då blir det allas krig mot alla och så kan vi inte ha det.C cpalm skrev:
Den sortens lagar är till för att brytas mot.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Denna dök upp i flödet för några dagar sen, från Timrå, så inte för jag bor.
Föraren fick körkortet omhändertaget och är misstänkt för vårdslöshet i trafik.
Mer om händelsen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...e-snotackt-bil-i-timra-korkortet-omhandertogs
Bråttom att hämta ett paket... Man undrar hur folk tänker, eller om de tänker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Föraren fick körkortet omhändertaget och är misstänkt för vårdslöshet i trafik.
Mer om händelsen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...e-snotackt-bil-i-timra-korkortet-omhandertogs
Bråttom att hämta ett paket... Man undrar hur folk tänker, eller om de tänker.
precis så såg en bil ut, som också skulle hämta paket för en månad sedan hemmavid. Jag kommenterade till föraren att du borde ta bort snön- fick ingen kommentar eller den äldre mannen valde att inte höra vad jag sade.Fairlane skrev: