AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Måste ner till kvart.. 30 minuter för resa. 1.5 timmar för vinlunch. 2h total lunch
7km. Kan bara vara en Stockholmare som gnäller över den lilla sträckan och med hjälpmotor också!
3 mil hade jag och det gick på en dryg timme om det inre var för mycket motvind. En gång regnade det ovanligt mycket och då stannade jag till vid tre pubar efter vägen. Sista biten gick ovanligt trögt 🍺🤪.
Någon fjollcykel hade jag naturligtvis inte.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
7km. Kan bara vara en Stockholmare som gnäller över den lilla sträckan och med hjälpmotor också!
3 mil hade jag och det gick på en dryg timme om det inre var för mycket motvind. En gång regnade det ovanligt mycket och då stannade jag till vid tre pubar efter vägen. Sista biten gick ovanligt trögt 🍺🤪.
Någon fjollcykel hade jag naturligtvis inte.
Vill ju inte lukta som en svettig bondlurk när jag kliver in på etablissemanget. Därav elcykel. min söndagscykel är såklart en lättviktare utan motor.

• Gilla
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vill ju inte lukta som en svettig bondlurk när jag kliver in på etablissemanget. Därav elcykel. min söndagscykel är såklart en lättviktare utan motor.
Det förstås.
Men hur lyckas du undvika bondlurkslukten när du kryssar mellan dyngspridarna på väg till kotknackandet och barnportionerna?

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hur luktar du annars?
tunnelbana?

returen returen skrev:
hur luktar du annars?
tunnelbana?
Vad är det för något?

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vad är det för något?
tror att det ordet ingick i allmänbildningen i grundskolan

Första pendling till jobbet idag från förorten. 25 kmh är för långsamt. Det känns mördande segt. Accelerationen upp dit med 70nm mittmotor går fort som fan. Men sedan blir det segt.
Bekant åker elspak året runt oavsett väder, åkte EU moped innan, tog några dagar innan han började googla hur man får en elspark att gå fortare, 25 istället för 45 gick bara inte, har typ samma sträcka som du.
Du får fixa nån dåld knapp med nykter/full läge.
Var väl på TV när de klockade ett Foodora bud på elcyklel i bra fart, men när polisen skulle prova gjorde den bara 20, dock var knappen inte väl dold.
Borde väl gå att fixa nått utan knapp, med en app på telefonen 😉

Första pendling till jobbet idag från förorten. 25 kmh är för långsamt. Det känns mördande segt. Accelerationen upp dit med 70nm mittmotor går fort som fan. Men sedan blir det segt.
Det var en antingen väldigt liten, eller väldigt stor, motor.

Om den är 70 nanometer, hur ser du den? Och om den är 70 nautiska mil... hur får den ens plats i stan?

• Gilla
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
Flera gånger per dag i radio Stockholm
"Krock, flera bilar i vänster filen"
Varför är det inte lag på nått som piper ilsket om man har för kort avstånd till bilen framför likt som man kör för fort ??

• Gilla
frause och 1 till
  • Laddar…
Antagligen för att det inte går att följa 3 sekunders regeln på våra vägar i rusningstrafik, då klämmer två bilar och en långtradare sig in i luckan till bilen framför.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Flera gånger per dag i radio Stockholm
"Krock, flera bilar i vänster filen"
Varför är det inte lag på nått som piper ilsket om man har för kort avstånd till bilen framför likt som man kör för fort ??
Behövs inget pipande med adaptiv farthållare, sedan hjälpsystem med autobroms och lite styrassistans, jo har haft det i åtta år så inget nytt.
Inget jäkla pipande som diskuterats i tråden om köp av elbil 2025.😉

Windows 95 loginljud kostade ju några 100 miljoner att producera. Undrar vad det kostat designa scifi ljuden man hör från elbilarna 😂

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Windows 95 loginljud kostade ju några 100 miljoner att producera. Undrar vad det kostat designa scifi ljuden man hör från elbilarna 😂
Ljudet från den Kia EV6 som landar utanför mig ibland har de nog snott från nån 80/90 tals TV serie från rymden, typ Månbas Alpha och vad de nu hette.

• Haha
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Lagstiftningen om elbilars ljud är bland de dummaste jag varit med om.. när vi äntligen kunde slippa trafikljud i våra städer..

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ljudet från den Kia EV6 som landar utanför mig ibland har de nog snott från nån 80/90 tals TV serie från rymden, typ Månbas Alpha och vad de nu hette.
Ja det låter som om man står på perrongen ner i T-centralen luktar lika illa oxå

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.