67 009 läst ·
1 345 svar
67k läst
1,3k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
7km. Kan bara vara en Stockholmare som gnäller över den lilla sträckan och med hjälpmotor också!AndersMalmgren skrev:
3 mil hade jag och det gick på en dryg timme om det inre var för mycket motvind. En gång regnade det ovanligt mycket och då stannade jag till vid tre pubar efter vägen. Sista biten gick ovanligt trögt 🍺🤪.
Någon fjollcykel hade jag naturligtvis inte.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vill ju inte lukta som en svettig bondlurk när jag kliver in på etablissemanget. Därav elcykel. min söndagscykel är såklart en lättviktare utan motor.Intet skrev:
7km. Kan bara vara en Stockholmare som gnäller över den lilla sträckan och med hjälpmotor också!
3 mil hade jag och det gick på en dryg timme om det inre var för mycket motvind. En gång regnade det ovanligt mycket och då stannade jag till vid tre pubar efter vägen. Sista biten gick ovanligt trögt 🍺🤪.
Någon fjollcykel hade jag naturligtvis inte.
Det förstås.AndersMalmgren skrev:
Men hur lyckas du undvika bondlurkslukten när du kryssar mellan dyngspridarna på väg till kotknackandet och barnportionerna?
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Bekant åker elspak året runt oavsett väder, åkte EU moped innan, tog några dagar innan han började googla hur man får en elspark att gå fortare, 25 istället för 45 gick bara inte, har typ samma sträcka som du.AndersMalmgren skrev:
Du får fixa nån dåld knapp med nykter/full läge.
Var väl på TV när de klockade ett Foodora bud på elcyklel i bra fart, men när polisen skulle prova gjorde den bara 20, dock var knappen inte väl dold.
Borde väl gå att fixa nått utan knapp, med en app på telefonen 😉
Det var en antingen väldigt liten, eller väldigt stor, motor.AndersMalmgren skrev:
Om den är 70 nanometer, hur ser du den? Och om den är 70 nautiska mil... hur får den ens plats i stan?
Behövs inget pipande med adaptiv farthållare, sedan hjälpsystem med autobroms och lite styrassistans, jo har haft det i åtta år så inget nytt.Isakare skrev:
Inget jäkla pipande som diskuterats i tråden om köp av elbil 2025.😉
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Windows 95 loginljud kostade ju några 100 miljoner att producera. Undrar vad det kostat designa scifi ljuden man hör från elbilarna 😂
Ljudet från den Kia EV6 som landar utanför mig ibland har de nog snott från nån 80/90 tals TV serie från rymden, typ Månbas Alpha och vad de nu hette.AndersMalmgren skrev: