66 994 läst ·
1 345 svar
67k läst
1,3k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Precis utanför oss ligger en skymd kurva+backe på landsväg där det då och då händer att man får möte med någon som tar "innerspåret" i kurvan, hur man nu kan vara så korkad att köra på fel sida av vägen när man inte har någon sikt alls.TorpAnders skrev:
Ett par gånger har det hänt att den mötande bilen till synes blivit tagen på sängen av det plötsliga mötet och inte riktigt funnit sig varvid motsvarande "chicken race"-situation uppstått. Men jag tänker att det första man själv instinktivt gör i en sådan situation är att bromsa kraftigt för att maximera sträckan till mötet. För det andra är det självklara valet för mig om det skiter sig att köra i diket. Känns extremt riskfyllt att välja alternativet att försöka köra om på "fel" sida. Har man dessutom bromsat ner till låg fart känns inte diket heller lika vanskligt. Fast en del diken är förstås mindre roliga att köra ner i än andra.
Det sker når inte, tänk dig själv att ha någon i bilen som är onykter och kan vara beväpnad skulle gissa att i de allra flesta fall så görs kroppsvisitation av personen som omhändertas av säkerhetsskäl..D datja skrev:
Se upp för dom ny svenska chaufförerna🫣😢
https://www.facebook.com/share/v/14LR9jWGndK/?mibextid=wwXIfr
https://www.facebook.com/share/v/14LR9jWGndK/?mibextid=wwXIfr
Körde cab idag faktiskt, det var sol och fint men kyligt, stod vid ett rödljus med krimvården framför och så small det som bara in i helvete och så föll lyktstolpen från mittrefugen ner framför oss. Krimvården var först ut tillsammans med andra som stod på första raden av tre filer. Jag såg inget mer än stolpen men stängde av bilen och tog mig ut och såg att båda bilar verkade fått hjälp men såg ingen med telefonen i handen så jag ringde 112. Det blev ett lång samtal, jag fick i princip agera samband mellan alla på plats och SOS. Kolla alla inblandade, den skadade osv, SOS ställde tusen frågor kändes det som, till slut ville dom även veta hur olyckan gått till trots att jag inte sett den... Nåväl, fick även senare lämna vittnesförhör till en polis. Som tur var verkade alla inblandade klarat sig förvånansvärt bra!
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/bilkrock-vid-tycho-hedens-vag-oklart-skadelage/l724qdxj
Jag misstänker hur olyckan skett men lämnar det så.
Jag själv har nästan krockat med en som kört mot rött där, så pass att jag fick sladd, rätt mot en stolpe, tog en retur jag visste jag inte skulle klara och som tur var så fanns det inget i vägen där.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/bilkrock-vid-tycho-hedens-vag-oklart-skadelage/l724qdxj
Jag misstänker hur olyckan skett men lämnar det så.
Jag själv har nästan krockat med en som kört mot rött där, så pass att jag fick sladd, rätt mot en stolpe, tog en retur jag visste jag inte skulle klara och som tur var så fanns det inget i vägen där.
Produkter som diskuteras: "sågar filar"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Dessa 'jävla' cyklister är ett jättestort problem här i Malmö.A AndersS skrev:
De och elsparkcyklarna tror att de alltid har företräde, högerregel, vad är det ?, rött trafikljus ??, Stoppskylt...??, cykla på trottoar, alla ska flytta sig för den 'jävla' cyklisten 🤐🤬
Teknisk sätt kan cyklisten bli av med eventuellt körkort om de cyklar mot rött ljus, ej stannar vid stopplinje, men polisen verkar aldrig bry sig.
Jag som cyklar själv stor mig också på dessa idioter som förstör för oss andra och som även skapar olyckor.P Peter787 skrev:Dessa 'jävla' cyklister är ett jättestort problem här i Malmö.
De och elsparkcyklarna tror att de alltid har företräde, högerregel, vad är det ?, rött trafikljus ??, Stoppskylt...??, cykla på trottoar, alla ska flytta sig för den 'jävla' cyklisten 🤐🤬
Teknisk sätt kan cyklisten bli av med eventuellt körkort om de cyklar mot rött ljus, ej stannar vid stopplinje, men polisen verkar aldrig bry sig.
En sen söndagkväll för många år sen cyklade jag mot rött ljus på Avenyn.P Peter787 skrev:
Just som jag glider igenom korsningen ser jag en polisbil just efter mig. Faan...
Nåja, jag cyklar vidare och poliserna kör upp bredvid, drar ner rutan på högersidan och säger "Dô, rödljus gäller för dig också...", och åker vidare.
Brukar kolla engelska programmet Polisens biljakter och där brukar det även vara delar med onyktra person där de säger till käftande personer "kan du inte bara gå hem nu så slipper vi ta med dig och kan använda tiden till något viktigare"kashieda skrev:
En sen söndagkväll för många år sen cyklade jag mot rött ljus på Avenyn.
Just som jag glider igenom korsningen ser jag en polisbil just efter mig. Faan...
Nåja, jag cyklar vidare och poliserna kör upp bredvid, drar ner rutan på högersidan och säger "Dô, rödljus gäller för dig också...", och åker vidare.