67 052 läst ·
1 345 svar
67k läst
1,3k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Nej, jag är inte ett offer, det är jag som på goda grunder hävdar att du tror dig vara bättre än du är, ett av dessa områden är bilkörning. Det är alltså du som lider av ett Dunning Kruger syndrom.AndersMalmgren skrev:
Det är intressant att du inte väljer att svara på det jag påstår, nåt du fortsätter med i följderna av mitt ganska pricksäkra och befogade ”påhopp”. Du är rätt självuppfyllande där och bevisar åter igen att jag hade rätt, du är en usel bilförare…. Ungefär som Berit 77år med gråstarr.
Men om man tänker efter så är idén inte dum, SAAB-motorn hänger långt fram över framaxeln så i princip blir det en mittmotor-Bubbla om man flyttar över hela paketet.H Harald Blåtumme skrev:
Sen om det verkligen hände är ju en annan sak då sanningshalten i en viss persons inlägg kan ifrågasättas då och då 😅
Är det inte en VW-motor, luftkyld boxermotor, som man turbomatat med en turbo från en SAAB, bara ett antagande.
Fanns de som gjorde liknande byggen i min ungdom med VW men också turbomatade gamla hederliga Volvo B18/B20 motorer.
Fanns de som gjorde liknande byggen i min ungdom med VW men också turbomatade gamla hederliga Volvo B18/B20 motorer.
Se mitt inlägg tidigare för vad jag tror har gjorts, har sett det själv på 70-talet. Fanns en person som på den tiden kallades "turboprofssorn" och även sålde paket för att göra turbomatning av olika motorer, Grenrör/avgassystem fick man bygga själv.F fsn skrev:
Tolkar det som att han hade en Bubbla med bytt motor till en större Typ 4 (från vw's större sedan) som man överladdat mha turboaggregat från en Saab 900.M Myckling skrev:
Jodå, jag är med på det. Jag svarade på inlägget om hur man får in en SAAB drivlina i en folka.A AndersS skrev:
Konceptet är inte alls dumt. Porsche provade det på både 914 och senare på Boxster/Cayman.snaggletooth skrev: