J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
0630 sover ju alla
Du verkar ha en väldigt trång världssyn samt umgängeskrets!

En typ 4 motor med SAAB 900 turbo, 300 hk på bakhjulen. Det var tider det
Märkligt eftersom SAAB 900 var framhjulsdriven. Vad annat driver du med oss med kan man undra.

H Harald Blåtumme skrev:
Märkligt eftersom SAAB 900 var framhjulsdriven. Vad annat driver du med oss med kan man undra.
Jaha men nu var det ju en folkvagn turbon satt i.

• Gilla
Ddd999
  • Laddar…
Testa lämna Stockholm, man kan inte köra bil i södra Sverige.

Edit: eller norra för den delen
Far då utomlands Malmgren, du hittar nog nån väg där din körstil fungerar om du åker tillräckligt långt...

F fribygg skrev:
Far då utomlands Malmgren, du hittar nog nån väg där din körstil fungerar om du åker tillräckligt långt...
Jag gillar autobahn. Förutom att hastigheten konstant ändras. Det är stört irreterande

Jag gillar autobahn.
Åk då på Autobahn.

O [old rusty] skrev:
Låter korkat.
Att någon ligger och sölar i mitten gör att risken för att det är en klåpare bakom ratten som antagligen smsar är skyhög.
Och du sätter ditt och andras liv på att klåparen blinkar och tittar i höger backspegel när dom väl behagar byta till rätt fil? :) modigt..
Ca 70% av trafiken ligger i mittenfilen, menar du att alla dessa SMSar ??

Jag har kollat o räknat många gånger, vid normal trafikidensitet ligger 20% till vänster, 70% i mitten och 10% till höger.
Vid hög intensitet är det 40/50/10.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Om man har en böjelse för att köra i 200+ så finns ju nya fina motorvägar i Polen.

Kanske inte helt tillåtet men sist jag var där var det ingen som kollade. Absolut perfekta vägar.

E erikjakan skrev:
Var har ni proffs för snabbaste tid på Nordslingan?
Inte varit där än...men vänta bara 😉

• Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ca 70% av trafiken ligger i mittenfilen, menar du att alla dessa SMSar ??

Jag har kollat o räknat många gånger, vid normal trafikidensitet ligger 20% till vänster, 70% i mitten och 10% till höger.
Vid hög intensitet är det 40/50/10.
Häftigt att du varit och räknat på alla Svea rikes trefiliga sträckor.
Vad var spridningen? 70% +-10%? Eller 7%?

Eller så kan vi sluta oss till att vi kankse kör på olika vägar?

Magnus E K
Vad är "mittenfilen"? Här finns bara två typer av vägar: med och utan mittlinje

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Men det är väl inte så svårt. Finns en anledning att att Essingeleden är specad 70 km/h, det gör att man kan köra om sniglar i mittfilen utan problem på högersida. Det är så det är designat.

Bara chilla, ta det lugnt.

Jag gillar autobahn. Förutom att hastigheten konstant ändras. Det är stört irreterande
@AndersMalmgren Frågan du verkar undvika att svara på är om du äger en/flera bilar själv och kör bil dagligen?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F
Sant, men jag kan köra bättre än i stort sätt alla dönickar jag möter ute på vägarna
Du tror det.

F
Kan man köra bil så både förstår man, och kan hantera det. ”Stört irreterande” låter fö som ett uttryck barn upp till 19 använder, och felstavat dessutom. Alla kan köra bil på en rak väg utan oväntade händelser men jag är ganska säker på att du är en usel bilförare och att du överskattar din förmåga. Jag har varit en del i utbildning i avancerad körning där bla polisen haft en del situations-och fartträning. Vi kanske kan sy ihop nåt så får vi se vad du verkligen går för?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.