67 039 läst ·
1 345 svar
67k läst
1,3k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Ca 70% av trafiken ligger i mittenfilen, menar du att alla dessa SMSar ??O [old rusty] skrev:
Jag har kollat o räknat många gånger, vid normal trafikidensitet ligger 20% till vänster, 70% i mitten och 10% till höger.
Vid hög intensitet är det 40/50/10.
Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
Om man har en böjelse för att köra i 200+ så finns ju nya fina motorvägar i Polen.
Kanske inte helt tillåtet men sist jag var där var det ingen som kollade. Absolut perfekta vägar.
Kanske inte helt tillåtet men sist jag var där var det ingen som kollade. Absolut perfekta vägar.
Häftigt att du varit och räknat på alla Svea rikes trefiliga sträckor.Isakare skrev:
Vad var spridningen? 70% +-10%? Eller 7%?
Eller så kan vi sluta oss till att vi kankse kör på olika vägar?
Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
Men det är väl inte så svårt. Finns en anledning att att Essingeleden är specad 70 km/h, det gör att man kan köra om sniglar i mittfilen utan problem på högersida. Det är så det är designat.
Bara chilla, ta det lugnt.
Bara chilla, ta det lugnt.
@AndersMalmgren Frågan du verkar undvika att svara på är om du äger en/flera bilar själv och kör bil dagligen?AndersMalmgren skrev:
Kan man köra bil så både förstår man, och kan hantera det. ”Stört irreterande” låter fö som ett uttryck barn upp till 19 använder, och felstavat dessutom. Alla kan köra bil på en rak väg utan oväntade händelser men jag är ganska säker på att du är en usel bilförare och att du överskattar din förmåga. Jag har varit en del i utbildning i avancerad körning där bla polisen haft en del situations-och fartträning. Vi kanske kan sy ihop nåt så får vi se vad du verkligen går för?AndersMalmgren skrev: