67 277 läst ·
1 353 svar
67k läst
1,4k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Omkörning är förbjuden
- när den framförvarande föraren gett tecken som visar att denne tänker köra om annat fordon eller av annat skäl föra sitt fordon åt vänster
/Höghus
Det är bara 70 på Essingeleden. Det kan man inte tro. Allvarligt, det är väl knappt att någon håller 70 ens i högraste filen om det inte är kö.L lbgu skrev:
Men visst, du har rätt, jag kör oftast inte riktigt i 100 på Essingeleden, men även när jag har gjort det* har jag inte behövt tvärbromsa.
* Jag menar inte att jag verkligen har gjort det men det kan eventuellt ha ha hänt utan att jag är stolt över det eller kan stå för det.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Tror faktiskt att man skulle bli kuggad om man körde om på höger sida. Inte nödvändigtvis om man blir omkörd på höger sida.Nötegårdsgubben skrev:
De som kör om till höger är nästan uteslutande pellejönsar som tror att de är superbra på att köra bil men egentligen är ganska dåliga. Tyvärr...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Om det är mer än 70, ja. Som jag skrivit tidigare i tråden, att andra gör fel är inte ett skäl att själv göra det.L Laurentiusson skrev:
Det blir man förhoppningsvis då med. Man bevisar ju att man inte kan välja rätt fil och inte är redo att få körkort.L Laurentiusson skrev:
Nej, de som kör om till höger är de som inte vill köra i mittfil 10 km/h under hastighetsbegränsningen.L Laurentiusson skrev:
Hastighetsbegränsning innebär inte att du har rätt att alltid köra i 120 km/h precis hela tiden...W Weimik skrev:
Senast jag blev omkörd till höger körde jag åtminstone 10 km/h för fort. Det var någon dåre som skulle pressa sig in mellan mig och en annan som höll på att köra om en lastbil. Jag körde förbi stjärnan strax därefter...