MrJay
R RolfRolf skrev:
Tack så mycket!

Lamphållare ca 1000:-
Kabel ca 800:-
Rör, rundstång, muttrar ca 1000:-
Färg 521:-
Lampor 1700:-

Så ca 5000:- och 25-30 timmar.
5490kr på SE Möbler, går att hitta billgare från utlandet.
Personligen hade jag använt tiden att dra in mer pengar istället för att fibbla.. Men snyggt blev det.

• Gilla
D Girl
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Personligen hade jag använt tiden att dra in mer pengar istället för att fibbla.. Men snyggt blev det.
Tack! Tur att jag är duktig på att fibbla😀

• Älska
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Tillfredställelsen i att ha byggt/tillverkat något själv är svår att mäta i pengar.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Tillfredställelsen i att ha byggt/tillverkat något själv är svår att mäta i peng
G Gabbe1 skrev:
Tillfredställelsen i att ha byggt/tillverkat något själv är svår att mäta i pengar.
Instämmer!

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Sladdarna som hänger fritt var visst en del av kronan. Det hade inte blivit snyggt annars.
Ja, det är ju en del av designen av denna klassiker.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Det SE möbler säljer är ju en taskigt kopia, orginalet kostar betydligt mer. Sen blir det här ju något unikt och egenbyggt som är svårt att sätta pris på.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MrJay
M MsTake skrev:
Det SE möbler säljer är ju en taskigt kopia, orginalet kostar betydligt mer. Sen blir det här ju något unikt och egenbyggt som är svårt att sätta pris på.
Jo tack, jag är medveten om att egenbyggt blir något som anses ha mycket högre värde än annat - för en själv och liksinnade. Som exempel kan nämnas att jag själv har ritat, snickrat, oljat och behandlat jättefina badrumsmöbler i valnöt ett antal år sedan som vi har installerade. Det tog mig flera månader av blod och svett, bokstavligen. Man är jättestolt och för en själv är de ovärderliga… MEN det struntar mina barn fullständigt i - de behandlar det som det vore vad som helst och man får en smärre shock varje gång man går in till deras badrum! Så javisst förstår jag ett och annat om att det är coolt, tillfredsställande osv men det struntar de allra flesta andra i. Det är därför jag nämnde att i mitt fall hade jag lagt fokus på annat.

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.