Demmpa Demmpa skrev:
Lampsockeln är öppningsbar, två flärpar på utsidan, så det är inte särskilt svårt att byta kabeln.

Jag hade satt en liten kulodosa uppe vid taket över rörutloppet, sen en kulokabel ner till platsen för armaturen. Hade klippt lampsladden en bit utanför armaturen, och kopplat ihop kulokabeln & lampsladden i lämplig kopplingsplint bakom armaturfoten.
Jag trodde det med men det var bara estetiskt. Som ett hölje runt & innanför gick inte komma in där kabeln är inkopplad i armaturen.

Men är det inte så jag tänker också? 😊🤷‍♂️
Koppla lampkabeln i wagon som jag gömmer bakom armaturfoten.

Nu blev jag bara lite nojig att ngn Kardel slinker utanför. Kan man skydda wagon ytterligare om man vill ha hängslen & livrem?
Typ tejpa efter kopplingen?

Det är alltså här det är en flärp, för att öppna själva lampsockeln/lamphållaren, ja jag var nog lite otydlig,
Fäste på lampsockel med blå pil som markerar plats för att öppna den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demmpa Demmpa skrev:
Det är alltså här det är en flärp, för att öppna själva lampsockeln/lamphållaren, ja jag var nog lite otydlig,
[bild]
Ok 👍
Dock är det omöjligt att få i fingrarna där & klämma åt. 🤷‍♂️😅
Måste ha ngt smalt verktyg till det på ngt sätt.

Det var därför jag ritade enklast möjliga. du behåller lampsladden men lägger den i kabellist, du kan ta en smal tunn list som precis rymmer lampsladden. Korta lampsladden till rätt längd sen koppla med wago 221 i kulodosen, det kanske blir lite trångt, men det bör få plats. Eftersom lampsladden läggs i kabellist så behöver du heller ingen dragavlastningen för kabeln i kulodosan.

Då behöver du inte in och pilla i lampan överhuvudtaget vad gäller anslutningar.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.