Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja, exakt så.
Nollan kommer rent elektriskt vara inkopplad på samma sätt oavsett var man kopplar ihop de olika nollorna.
Men dubbla anslutningar på sådana där puckar försöker jag alltid att undvika, då det för det mesta inte blir så bra
R Rowah skrev:
Jag måste bara ge lite credd för magisk bra återkoppling på det svaren du fått i gruppen.

Du visar tydligt att du tagit till dig och förstått det som sagt i tråden. Snyggt jobbat.
Det är jag som ska tacka att andra delar med sig med sin kunskap och tid!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Hej! Tog ett litet uppehåll (åka skidor 😉) så visar slutresultatet för godkännande eller kommentarer!
Hälsningar
Eva
Ps. Den vitare, nya kabeln går till infravärmaren, den andra till Plejd lampan

• Elektrisk kopplingsdosa med flera färgkodade kablar och en blå enhet märkt med Bluetooth-teknik, monterad på en trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
👍 Det ser bra ut.
Förutom att du måste se till att den där nya kabeln blir klamrad.
Tänk på att klamringen även utgör dragavlastning, så första klamret från dosan sett inte kommer så långt ifrån.

Det ser ut som att jag hade gjort det själv (men inte hunnit klamra än), jag hade kanske kortat ledarna ett par cm till, för det kanske blir lite trångt då det även ska rymmas en puck.
Men samtidigt är det en rätt perfekt längd om man bara får plats med allt, så jag skulle nog börja där med att försöka få in allt som det är, och det borde gå ganska bra.

Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.