2 528 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Hur koppla 3tidrelän, sensor, cylinder samt vibrator
En kort fråga till er som kör mkt Logo. Är programvaran tillgänglig fritt? Har kört lite logo en gång i tiden och minns inte att man behövde dyra licenser för att köra? Men på siemens sida hittar jag numera bara demo-varianter.
Har dock en image av installations-DVD så jag har programmen själv men hade ju varit trevligt med uppdatering kanske?
Har dock en image av installations-DVD så jag har programmen själv men hade ju varit trevligt med uppdatering kanske?
Nej den är inte fri, men samtidigt finns det inga licensnummer så har man bara tillgång till en fullversion kan man installera fritt och uppdateringar är gratis.Tomtom79 skrev:
En kort fråga till er som kör mkt Logo. Är programvaran tillgänglig fritt? Har kört lite logo en gång i tiden och minns inte att man behövde dyra licenser för att köra? Men på siemens sida hittar jag numera bara demo-varianter.
Demoversionen är egentligen en form av fullversion som vid installation kräver att du antingen har en gammal fullversion redan installerad eller har tillgång till installationsmedium (bör funka med en image på en virtuell enhet också).
Update Center är såvitt jag vet avaktiverat på obestämd framtid.
Ok. Tydligen kunde man registrera sig också och ladda ner uppdatering. Men som du säger så behövde man även vid uppdatering ange var man hade sin DVD (eller mappen man kopierat över filerna i)snaggletooth skrev:
Demoversionen är egentligen en form av fullversion som vid installation kräver att du antingen har en gammal fullversion redan installerad eller har tillgång till installationsmedium (bör funka med en image på en virtuell enhet också).
Så det funkade fint!
Klicka här för att svara