Vi håller på att måla om huset. Har sparat takkupan till sist.
Vi har nu bytt fönster i kupan och ska måla om, men hur gör man för att komma åt i triangeln högst upp?
För att byta fönstren flyttade vi på tegelpannor och stod på reglarna typ.
Men man når inte högre än fönstren är.
Vi har nu bytt fönster i kupan och ska måla om, men hur gör man för att komma åt i triangeln högst upp?
För att byta fönstren flyttade vi på tegelpannor och stod på reglarna typ.
Men man når inte högre än fönstren är.
Kanske pensel på skaft https://www.clasohlson.com/se/Stiwe...xDQ3qZv6091LKMNEHD6Cwj-sxsAO2-ukaApvSEALw_wcB
Produkter som diskuteras: "fasadpensel"
Anstrykare fasad svinborst Gnestapenseln
Kinesisk svinborst
607 kr inkl moms
Läs mer
Det finns rätt långa förlängningsskaft till både penslar och roller i Anzas sortiment. Annars rekommenderar jag att man hyr en släpvagnslift.
Skylift är annars det bästa.
Jag hade helst hyr en lift. Men vet inte hur den ska komma in på tomten, har en stenkant på ca 25 cm ut mot gatan och på andra sidan huset är det lite hopbyggt med garage som gör att det bara är ett dörrhål att gå igenom.
Bygga ställning vet jag inte heller om det funkar eftersom det är ett uterum under kupan.
Villrådig....
Bygga ställning vet jag inte heller om det funkar eftersom det är ett uterum under kupan.
Villrådig....
Bygg en ramp åt skyliften.S Susihus skrev:Jag hade helst hyr en lift. Men vet inte hur den ska komma in på tomten, har en stenkant på ca 25 cm ut mot gatan och på andra sidan huset är det lite hopbyggt med garage som gör att det bara är ett dörrhål att gå igenom.
Villrådig....
Ställ en stege mot bärläkten. Den kan nog spännas fast inåt genom att dra ett spännband genom vänstra och högra fönstret om det blir för obehagligt.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Jag hade liknande situation när jag målade vindskivorna (funkishus). 2st 2”x4 liggandes på teglet, därifrån skruvade jag stående reglar och något tvärstag, med en pall överst som plattform (med ett räcke runt om). Det gick sedan att flytta ställningen utmed hela taket. Dock har jag mindre takvinkel, så ett spännband så den inte glidet är nog att rekommendera.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden