8 899 läst ·
32 svar
9k läst
32 svar
Hur kan vi gå vidare? Förseningar på nyckelfärdigt hus
Så oerhört tråkigt att läsa. Nu sätts er relation på prov.
Detta luktar bedrägerifirma lång väg. Ni har fått bra råd av Schnyggve - Följ dem !
Hoppas ni inte har betalt i förskott bara, det är illa nog som det är iofs - Men när sådana här människor fått sina pengar så drar dom.
Enligt mig och många fungerar det så här - De lovar en massa och sedan börjar löftena brytas, att det inte är någon fart i bygget beror ibland på att de inte betalar ut löner till de som jobbar där (så de sticker) eller att de tagit på sig så många jobb att de inte hinner med. Det är ofta en jädra smörja med svartjobb och olika företag inblandade med en massa olika "bolag i bolagen" och de gör allt för att försvåra insyn etc etc
i och med att de är skrupelfria och törstiga efter pengar så sätter de folket på de jobben där de kan få betalt, det betyder att de jobben som redan är betalda (förskott) hamnar långt ner på listan.
Se till att skaffa en jurist omgående, och låt denne ta hand om ert ärende, de kan inte hota och leva rövare med en erfaren jurist, det vet de om.
Dagens byggbransch är nog mer rutten än vad många förstått.
Gå till er bank och be att få juristhjälp - och gör det NU !
Detta luktar bedrägerifirma lång väg. Ni har fått bra råd av Schnyggve - Följ dem !
Hoppas ni inte har betalt i förskott bara, det är illa nog som det är iofs - Men när sådana här människor fått sina pengar så drar dom.
Enligt mig och många fungerar det så här - De lovar en massa och sedan börjar löftena brytas, att det inte är någon fart i bygget beror ibland på att de inte betalar ut löner till de som jobbar där (så de sticker) eller att de tagit på sig så många jobb att de inte hinner med. Det är ofta en jädra smörja med svartjobb och olika företag inblandade med en massa olika "bolag i bolagen" och de gör allt för att försvåra insyn etc etc
i och med att de är skrupelfria och törstiga efter pengar så sätter de folket på de jobben där de kan få betalt, det betyder att de jobben som redan är betalda (förskott) hamnar långt ner på listan.
Se till att skaffa en jurist omgående, och låt denne ta hand om ert ärende, de kan inte hota och leva rövare med en erfaren jurist, det vet de om.
Dagens byggbransch är nog mer rutten än vad många förstått.
Gå till er bank och be att få juristhjälp - och gör det NU !
Nu har vi fått höra att eventuellt kan vvs firman och en byggfirma tänka sig ta över bygget genom ett trepartsavtal. Går det att göra så? Kan de ta över vårt avtal coh färdigställa utan att vi behöver bryta avtalet med entreprenören? Dom ska se till att entreprenören friskrivs från alla typer av krav och pengar vid en eventuell konkurs.
Någon som varit med om detta?
Någon som varit med om detta?
Skulle jag inte göra. Säg upp alla befintliga avtal och betala ingenting. Därefter kan du om du vill ingå NYA avtal med en annan firma du har referenser/litar på. Kliv dock helt ifrån alla ingångna avtal med de som misskött sig är mitt råd.
Klicka här för att svara