Har ett golv i en lada som ska bytas. Har köpt nytt golv och börjat ta ut det gamla. Efter att ha brutit upp det gamla golvet och tagit ut den gamla isoleringen blev jag lite ställd. Hur går jag nu vidare?
Lägger jag plast i varje fack, isolering och därefter plast över allt och sen golv eller hur gör jag bäst om jag vill isolera (verkstad under som jag vill ha isolerad)
Lägger jag plast i varje fack, isolering och därefter plast över allt och sen golv eller hur gör jag bäst om jag vill isolera (verkstad under som jag vill ha isolerad)
Plast vill du ha på den varma sidan av isoleringen. Ser inte riktigt hur du lyckas krångla in plast här på ett bra sätt som inte innebär att det kommer ske kondens och fuktvandring in i reglarna.J JohannesAxel skrev:Har ett golv i en lada som ska bytas. Har köpt nytt golv och börjat ta ut det gamla. Efter att ha brutit upp det gamla golvet och tagit ut den gamla isoleringen blev jag lite ställd. Hur går jag nu vidare?
Hur tänker du själv? Vilken typ av isolering? Golvet på ladugårdens ovanvåning ska vara ouppvärmt?
Verkstaden under är isolerad och uppvärmd året runt. Ovanvåningen är oisolerad och kall på vintern. Jag tänkte mig typ RockwoolD Dkvist skrev:
Medlem
· Stockholm
· 832 inlägg
I en sådan byggnad skulle jag skippa allt vad plast heter. Skippa mineralull också. Kanske en ångbroms. Isolera med någon träfiberisolering, tex hunton
Medlem
· Stockholm
· 832 inlägg
Klicka här för att svara