45 001 läst ·
800 svar
45k läst
800 svar
Hur kan man vilja ha ständig vintertid?
Rättelse, Du sover när vintertid gör skillnad. Det betyder inte att resten av befolkningen gör det.AndersMalmgren skrev:
Före:
Kliva upp kl 8, solen går ner kl 18 = usch
Åtgärd:
Ställa fram klockan en timme
Efter:
Kliva upp kl 9, solen går ner kl 19 = nice
Frågan är om man ska nöja sig med att ställa om sin egen klocka eller om man ska ställa om alla andras.
Kliva upp kl 8, solen går ner kl 18 = usch
Åtgärd:
Ställa fram klockan en timme
Efter:
Kliva upp kl 9, solen går ner kl 19 = nice
Frågan är om man ska nöja sig med att ställa om sin egen klocka eller om man ska ställa om alla andras.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Nu blir det mörkt klockan 18 i Göteborg, tråkigt! Nästa helg blir det mörkt redan klockan 17, ännu tråkigare! Vem bryr sig om det blir ljust klockan 8 eller 9 på vintern, man jobbar ju ändå. På kvällen vill man ju självklart att det ska vara ljust längre. Man blir ju deprimerad av denna förbannade vintertiden!
Jag bryr mig inte så mycket om vid vilket klockslag solen går ner, eller upp för den delen. Huvudsaken är att vi slutar med sommartiden. Vilket sjukt experiment! Om det behövs kommer det sköta sig själv med ändrade levnadsvanor vad det lider. Jag tycker mest det är snyggt med jämna tidszoner baserat på geografi så gott det går.
Vore förresten kul att höra från några som var med innan sommartiden infördes. Hur gick tongångarna då? Det borde väl finnas ett gäng här som var med på den tiden?
Vore förresten kul att höra från några som var med innan sommartiden infördes. Hur gick tongångarna då? Det borde väl finnas ett gäng här som var med på den tiden?