Naturligtvis inte oföränderliga, men ni som med emfas anför detta som ett argument gör ju likhetstecken med att arbetstid och konstant sommartid kommer enligt någon grundlag sammjusteras. DETTA är ju tokfel. Vi vet inget om detta!

En annan fundering är ju vad är mitt på dagen? Många av er vintertidare anser att det är kl 12.00 (normaltid), men ett annat synsätt skulle kunna vara då man varit uppe lika länge som det är till läggdags o då är mitt på dagen mer kl 14-kl15.

• Gilla
Cambudgie
  • Laddar…
Jordens rotation är tämligen konstant och definitivt samma för alla på jorden. Det är inte sovtiderna, de är sannolikt inte särskilt konstanta ens för dig.

trähandtag trähandtag skrev:
En annan fundering är ju vad är mitt på dagen?
Ordens betydelse kan ju vara olika för olika personer, men för ordet dag är vi väl överens om att det betyder "den ljusa delen av dygnet" och inte "den del av dygnet vi är vakna"?
Annars finns det ju ingen som jobbar natt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
S Skopan skrev:
Ordens betydelse kan ju vara olika för olika personer, men för ordet dag är vi väl överens om att det betyder "den ljusa delen av dygnet" och inte "den del av dygnet vi är vakna"?
Annars finns det ju ingen som jobbar natt.
Även mitt på dygnet

Var och körde pulka med kidsen i Vasaparken. Kom dit runt 13 solen i ansiktet försvann ungefär då. Så jag tycker nog vi gott kan köra sommartid även på vintern.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var och körde pulka med kidsen i Vasaparken. Kom dit runt 13 solen i ansiktet försvann ungefär då. Så jag tycker nog vi gott kan köra sommartid även på vintern.
Eller om det gick att ta sig ur sängen innan då?

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.