44 999 läst ·
800 svar
45k läst
800 svar
Hur kan man vilja ha ständig vintertid?
Naturligtvis inte oföränderliga, men ni som med emfas anför detta som ett argument gör ju likhetstecken med att arbetstid och konstant sommartid kommer enligt någon grundlag sammjusteras. DETTA är ju tokfel. Vi vet inget om detta!
En annan fundering är ju vad är mitt på dagen? Många av er vintertidare anser att det är kl 12.00 (normaltid), men ett annat synsätt skulle kunna vara då man varit uppe lika länge som det är till läggdags o då är mitt på dagen mer kl 14-kl15.
En annan fundering är ju vad är mitt på dagen? Många av er vintertidare anser att det är kl 12.00 (normaltid), men ett annat synsätt skulle kunna vara då man varit uppe lika länge som det är till läggdags o då är mitt på dagen mer kl 14-kl15.
Jordens rotation är tämligen konstant och definitivt samma för alla på jorden. Det är inte sovtiderna, de är sannolikt inte särskilt konstanta ens för dig.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Var och körde pulka med kidsen i Vasaparken. Kom dit runt 13 solen i ansiktet försvann ungefär då. Så jag tycker nog vi gott kan köra sommartid även på vintern.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför måste man ha ångspärr/åldersbeständig plast i taket på vinden
Tak & Vind -
Värmebeständigt lim/fog - laga handtag på spis.
Vitvaror -
Harsopor (skumglas )+ ålderbeständig plast krypgrund
Utbyggnad och tillbyggnad -
Stolpar altan - har jag gjort bort mig fullständigt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur åldersbeständigt hålla ihop Tubolit isolering kring vattenrör?
Badrum