Så du har äntligen insett det nu?

Solen på uteserveringen, trädgårdsplatsen etc bryr sig inte om klockan.

Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Solen på uteserveringen, trädgårdsplatsen etc bryr sig inte om klockan.
Nä, men det är ju trevligt att kunna vara där samtidigt som solen. Sommartid ökar möjligheten för det om vi pratar kvällssol.

Nissens
D Daniel 109 skrev:
Så du har äntligen insett det nu?
Det är ju det jag sagt hela tiden, och därför det är toppen att få permanent sommartid, alltså Namibia tid. 😉

Nissens
D Daniel 109 skrev:
Har jag någonsin sagt att någon skulle må dåligt av Finsk tid?
Menar du Libyisk tid?

Hur resonerar du nu? Jag hänger verkligen inte med på din logik.

Nissens
D Daniel 109 skrev:
Hur resonerar du nu? Jag hänger verkligen inte med på din logik.
Du verkar ju ha hängt upp dig på Finland. Libyen har ju samma tid som Finland, men ligger rakt söder om oss - så de är ju mer jämförbara på det viset. Rätt lätt att hänga med på faktiskt. 😉

Nissens Nissens skrev:
Nä, men det är ju trevligt att kunna vara där samtidigt som solen. Sommartid ökar möjligheten för det om vi pratar kvällssol.
Min poäng ju det.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du verkar ju ha hängt upp dig på Finland. Libyen har ju samma tid som Finland, men ligger rakt söder om oss - så de är ju mer jämförbara på det viset. Rätt lätt att hänga med på faktiskt. 😉
Läste du vad Skopan skrev i inlägg 329?

Nissens Nissens skrev:
Det finns ju massor av platser (runt ekvatorn) som knappt har någon skillnad alls över året, ska man ha lite solljus på uteserveringen får man se till att vara där typ senast 18 lokal tid, efter kl 19 är det becksvart alla dagar på året och dom klagar väl inte?

Typ Singapore, Malaysia, Sri Lanka, hela Afrika runt ekvatorn, norra Sydamerika m.m.

I dag gryr dagen i Sri Lanka 06:03. Solen går upp klockan 06:24 och ner klockan 18:21 . Det mörknar vid 18:43.

RoTe
D Dilato skrev:
Det finns ju massor av platser (runt ekvatorn) som knappt har någon skillnad alls över året, ska man ha lite solljus på uteserveringen får man se till att vara där typ senast 18 lokal tid, efter kl 19 är det becksvart alla dagar på året och dom klagar väl inte?

Typ Singapore, Malaysia, Sri Lanka, hela Afrika runt ekvatorn, norra Sydamerika m.m.

I dag gryr dagen i Sri Lanka 06:03. Solen går upp klockan 06:24 och ner klockan 18:21 . Det mörknar vid 18:43.
Stackarna som tvingas leva så, TOTALT oetiskt! Detta måste vi se till att lösa!

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Läste du vad Skopan skrev i inlägg 329?
Eftersom jag kommenterade det i inlägg 330, så kanske du kan dra din egna slutsats om det…

Människor anpassar sig efter klockan och mår lika bra ändå. Tvärt emot vad du fått för dig.

Nissens
D Dilato skrev:

Nä, varför skulle de klaga?

Nissens Nissens skrev:
Nä, varför skulle de klaga?
Därför att dom har i stort sett aldrig sol efter jobbet, på uteserveringen (vilket är helt olidligt enligt vissa)?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Därför att dom har i stort sett aldrig sol efter jobbet, på uteserveringen (vilket är helt olidligt enligt vissa)?
Du menar att de jobbar till kl 18:43 när det mörknar? Så har det inte varit när jag varit i de krokarna, men det kanske ändrades nyligen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.