Jag såg en som hade skurit bort all gammal "rotting" på en sådan möbel och sen använt stommen för att skruva trä på. Tunn panel som ersatter rottingen bara.
Blir säkert inte billigare eller enklare än att köpa en ny men det såg ut att fungera.
Blir säkert inte billigare eller enklare än att köpa en ny men det såg ut att fungera.
Funderat på det men kan bli klumpigt? Inne på någon typ av grov väv men har inte hittat lämplig sådanT Testarn skrev:
Jag tror inte att det är värt besväret, köp nått bättre.
Vill man ha utemöbler som håller en generation (eller tre) gör Grythyttan bekväma och hållbara möbler. Jag har ärvt min mormors utegrupp, den köptes 1955 och jag bytte trädetaljerna för ca 10 år sen.
Vill man ha utemöbler som håller en generation (eller tre) gör Grythyttan bekväma och hållbara möbler. Jag har ärvt min mormors utegrupp, den köptes 1955 och jag bytte trädetaljerna för ca 10 år sen.
Problemet med det resonemanget är tyvärr att tillverkningsmetoder och vad man optimerar för är väldigt annorlunda nu. Lång hållbarhet är ofta det sista, tyvärr. Finns en subreddit, buyitforlife. Buy one, cry onceF fribygg skrev:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Isåfall går det att köpa beg Grythyttanmöbler från femtiotalet om man känner/tror att de är bättre än dagens.slothy skrev:
Låter fint. Tittade på gräsklippare och finns massor av fina gamla Klippo som är 20 år gamla. Gissar att säljarna ofta köper batteri eller robot. Kan förstå det också, inte mycket att serva på en batteri jfm bensin.F fribygg skrev:
Klicka här för att svara