Hej!
Har en taklampa i vardagsrummet som började med att blinka oregelbundet och man fick prova rätt mycket fram och tillbaka för att få den att lysa- nu har den lagt av helt.
Har provat att sätta i en helt ny armatur som inte heller fungerar så gissar att felet ligger i strömbrytaren(?)
När jag slår på dimmern och mäter med voltmätare mot lampan så ger den utslag så verkar ju gå fram ström?
Några tips på hur jag kan felsöka och om det verkar vara strömbrytare, får man byta själv?
Har en taklampa i vardagsrummet som började med att blinka oregelbundet och man fick prova rätt mycket fram och tillbaka för att få den att lysa- nu har den lagt av helt.
Har provat att sätta i en helt ny armatur som inte heller fungerar så gissar att felet ligger i strömbrytaren(?)
När jag slår på dimmern och mäter med voltmätare mot lampan så ger den utslag så verkar ju gå fram ström?
Några tips på hur jag kan felsöka och om det verkar vara strömbrytare, får man byta själv?
Moderator
· Stockholm
· 57 816 inlägg
du skriver att du testat med en annan lampa. Du har koll på att man kan sätta kontakten på 3 olika sätt i ett sådant gammalt kronuttag. Och bara ett av sätten fungerar?
Klicka här för att svara



