Hej behöver ha hjälp vem som kan skapa gäng till denna muff .jag har metallröret men behöver ha den göngad så denna muff passar .att tilllägga är att det är en metallstång som skall sitta ihop med nedre delen av ett rör som sitter i vatten ihop med en brygga i vatten

• 17874883984807649031157683947095.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En traditionell rörmokare har kanske gängkloppa, vill du ha egna gäng verktyg för rör borde Rinkaby rör vara ett möjligt inköpsställe.

Rickard.
Att gängkloppa 2" rör kräver lite gravitation och hävarm... kan jag tänka mig, jag har inte försökt och skulle tveka inför det jobbet.

En vanlig lösning är att köpa gängan lös (svetsnippel) och svetsa på den på ett rör, lite tråkigt om det är galvat kanske men frågan är om det inte kan vara värt det ändå.

Redigerat:
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
Det handtaget jag sett användas är över en meter totalt så det finns hävarm. Jag tror inte jag har det kvar och i så fall är det på annan ort.

Jag gängade vad jag vill minnas var 1", det gäller att hitta något som kan hålla om röret ordentligt, kan tänka mig att 2" kan bli rätt knepigt.

Vill också minnas att rinkabyrör åtminstone förr kunde hjälpa dig att gänga röret du köpte hos dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.