329 läst ·
7 svar
329 läst
7 svar
Vad gör man åt en tvättmaskin där luckan gått sönder
Hej,
nu är goda råd dyra. Min tonåring var ensam hemma och skulle tvätta. Nåt hamnade i kläm så det strilade lite vatten ur maskinen ner på golvet. Hen tyckte då att det var en bra idé att försöka öppna luckan genom att ta i med kraft varpå en liten plastspärr gick sönder och nu går inte luckan att öppna. Själva maskinen är det såklart inget fel på.
Tvättmaskinen är av märket Cylinda. Vad gör jag?
nu är goda råd dyra. Min tonåring var ensam hemma och skulle tvätta. Nåt hamnade i kläm så det strilade lite vatten ur maskinen ner på golvet. Hen tyckte då att det var en bra idé att försöka öppna luckan genom att ta i med kraft varpå en liten plastspärr gick sönder och nu går inte luckan att öppna. Själva maskinen är det såklart inget fel på.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ringer en reparatör? Köper reservdelen och byter själv?
beror på var maskinen är tillverkadKataH77 skrev:
Hej,
kina
slovenien
turkiet
men byt lucka komplett om den går att få tag på
Lite off topic, men det här är anledningen till att jag hållit mig till Bosch/Siemens vitvaror. Deras servicetjänst där man bara kan klicka sig fram till delen man behöver har räddat mig flera gånger.
Sen att det kostar som en halv ny maskin kan diskuteras...
Är det ingen annan leverantör som säljer reservdelar till privatpersoner?
Sen att det kostar som en halv ny maskin kan diskuteras...
Är det ingen annan leverantör som säljer reservdelar till privatpersoner?
Vad är det för modell av Cylinda?
På min gamla Cylinda så öppnar man luckan till tömningspumpen nere till vänster och där innanför finns en liten röd ögla man kan skruva loss och sedan dra i för att öppna luckan.
(Luckan sprätter man upp med en skruvmejsel.)
På min gamla Cylinda så öppnar man luckan till tömningspumpen nere till vänster och där innanför finns en liten röd ögla man kan skruva loss och sedan dra i för att öppna luckan.
(Luckan sprätter man upp med en skruvmejsel.)
Klicka här för att svara