Hej,
jag har byggt ett litet teknikrum i garaget innehållande växelriktare och batteri, samt lite övrigt frostkänsliga produkter. Utrymmet behöver ha en temperatur på ca 12-15 grader varmt under vintern.
Teknikrummet är ca 3 kvm, samtliga ytterväggar är isolerade med ca 130 mm. Problemet är taket. Taket är underifrån sett enklast möjliga., spånskiva spikat i takstolarna på ca 130 mm höga reglar.
Hur gör jag med isoleringen, ca 130mm. Tanken jag har är att lägga på någon form av cellulosa direkt på spånskivan, utan ångbroms, och därefter lägga något form av golv. Alternativt är att inte "täcka" isoleringen med något golv för förvaring, utan lägga golvet på de oisolerade "facken".
Vad säger fackfolket?
Mvh
Valpen