Staffans2000
Hejsan mannar!
Hur sätter jag upp skivorna före doshåltagning när doshalsarna är ivägen?

Staffan

I med dossökaren, börja skruva skivan änden som är långt från dosan, fäst fast den typ.
Sen borrar du dosan och skruvar klart. (y)

L
Vet inte riktigt hur jag ska göra
Men jag är här för att hjälpa dom har problem
Du har hål in one
Sätt in dom i alla dosor 75 och 80 om det brhövs , sedan skruvar du upp skivan på dom ställen
som det går
På med magneten , känn att den sitter mitt för bara borra

Och har du inga hole-in-one dossökare kan du smeta ketschup eller nåt på dosringen, trycka dit skivan för markering och borra efteråt.

• Gilla
Kuulan och 3 till
  • Laddar…
Eller så ställer du upp en krysslaser vinkelrätt ut från väggen, rikttar in den mot centrum i dosan, ställer dit gipsskivan o borrar i krysset. Det trivket funkar tyvärr bara för en dosa i taget. Men det går att trixa till det oxå.

• Gilla
emission och 4 till
  • Laddar…
Eller så mäter du och borrar innan du sätter upp skivan.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Staffans2000
Tackar för svaren.
Det är alltså så att skivan får sättas på lösen, sedan borra och därefter skruvas fast på riktigt?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Korrekt.

K Keld skrev:
Eller så ställer du upp en krysslaser vinkelrätt ut från väggen, rikttar in den mot centrum i dosan, ställer dit gipsskivan o borrar i krysset. Det trivket funkar tyvärr bara för en dosa i taget. Men det går att trixa till det oxå.
Den va bra, har jag inte tänkt på. Kommer att praktiseras i framtiden!

K Keld skrev:
Nja, du tänker fel. Är det fler doshål som måste göras är det en indirekt uppmaning att köpa fler krysslasrar. Mer verktyg åt folket! :cool:

• Gilla
emission och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.