Horisontell vinkel är 90 grader,
Det som gör det svårt är den lutande 45 graders vertikala vinkeln 🤔

Mvh Redo att kasta sågen i sjön 😭

• Vitt och beige takhörn med trälist och skruvfäste, där vägg och tak möts i en vinklad konstruktion nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person med tatuerad arm håller upp en trälist mot ett hörn i taket för att mäta eller installera den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Det där är svårt. Enda tipset är tyvärr att ta en vinkel i taget och mäta ordentligt.

• Gilla
Skellyhoe_daqueri
  • Laddar…
Klurigt. Om jag inte är ute och cyklar så kommer den vinklade listen du håller med tummen att ha en lägre ”höjd” lodrätt än den du håller med fingrarna, så någon av dem kommer att behöva ”förkroppas” för att få till ett möte.
Jag skulle kapa den vinklade till höger rakt i sin vänsterkant och sedan försöka matcha profilen på den korta till vänster genom att kapa den så att den går ut och helt täcker sidan på listen den möter i krångelhörnet.
(Fast ännu hellre skulle jag nöja mig med färgskillnaden och låta listen sluta mot väggen innan det blir krångligt 😅)

• Gilla
Skellyhoe_daqueri
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Klurigt. Om jag inte är ute och cyklar så kommer den vinklade listen du håller med tummen att ha en lägre ”höjd” lodrätt än den du håller med fingrarna, så någon av dem kommer att behöva ”förkroppas” för att få till ett möte.
Jag skulle kapa den vinklade till höger rakt i sin vänsterkant och sedan försöka matcha profilen på den korta till vänster genom att kapa den så att den går ut och helt täcker sidan på listen den möter i krångelhörnet.
(Fast ännu hellre skulle jag nöja mig med färgskillnaden och låta listen sluta mot väggen innan det blir krångligt 😅)
Tusen tack för hjälpen 🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.