409 läst ·
3 svar
409 läst
3 svar
Hur har ni gjort?
Som tidigare inlägg vad gäller klinkers i golv så börjar jag fundera på att ev. om man skulle lägga in golvvärme eftersom jag har vattenburen värme från en bergvärmepump. Rummet är ca 17 Kvm med betonggolv i källaren. Kan man lägga dessa vattenrör direkt på plattan o sedan gjuta över innan man lägger klinkers? Kan man koppla in direkt via elementet som finns i rummet? Har ni tips ev. ideer vad jag kan göra? Jag är mest inne på att ev på detta sätt att hålla plattan dels varm o driva ut det som går vad gäller fukten ut efter väggarna samt ändå ha lite värme på golvet. Huset är nyligen köpt o ekonomin räcker tyvärr inte till allt . Planeringen är i nästa steg att gräva på utsidan o isolera grunden så att denna fukt inte tillkommer på plattan senare. Tacksam för alla svar jag kan få samt att min budget är nu inte heller den bästa i nuvarande läge.
Det är en tillbyggnad från 1979 Huset i övrigt är byggt 1938. Vet ej heller om plattan är isolerad hur tjock plattan är vet jag inte heller tyvärr. Har tyvärr inga ritningar på huset . Det är en källare.Demmpa skrev:
Klicka här för att svara