4 091 läst ·
34 svar
4k läst
34 svar
Hur hålla reda på sina microbevlar?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Hej Ola,
Jag funderar på om du kan göra så här;
-Använd en bra referens (typ din glasskiva) och ta ut grundfasen med din Wixey digital gauge. Nolla Wixeyn först mot glasskivan och ta ut vinkeln sedan.
-Med Veritas slipstöd kan du ta ut 2 olika microbevels (vad jag vet) och får du inget resultat på micro bevel 1 så får du gå över till micro bevel 2.
-Om du fortfarande inte får ut ngn ny microbevel så är det en ny (förnyad) slipfas som gäller.
-Använd en bra referens (typ din glasskiva) och ta ut grundfasen med din Wixey digital gauge. Nolla Wixeyn först mot glasskivan och ta ut vinkeln sedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
-Med Veritas slipstöd kan du ta ut 2 olika microbevels (vad jag vet) och får du inget resultat på micro bevel 1 så får du gå över till micro bevel 2.
-Om du fortfarande inte får ut ngn ny microbevel så är det en ny (förnyad) slipfas som gäller.
Det va smart för att få reda på vilken slipfas jag har. Detta vet jag dock i 99% av fallen utan noggrannare mätning, problemet är att hålla reda på vilken microbevelinställning jag kört med vid tidigare bryning.ClasseClas skrev:
Hej Ola,
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden