Jag behöver "fylla upp" med reperationsbetong ca 2-3 cm under till av en balk, Jag har köpt "weber rep 45" vilket ska fungera att applicera "over head", dvs undertill utan att droppa ner (Tixotropiskt). Det blåa är anitkorrisions-slam som också fungerar som vidhäftning.
Frågan är:
Är det enklast/bäst att sätta en skiva/bräda på varje sida om balken, som är så långt ner jag behöver fylla upp med bruk? På så sätt kan jag kasta upp bruket undertill, eller finns det några andra bra förslag?

Tack för alla tips

• Reparation av balk underifrån med blått antikorrosions-slam, verktyg och material på omgivande ytor, samt belysning för arbete i utrymmet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongbalk med blått antikorrosionsskikt i tak, omgiven av arbetsbelysning och plastskynke, före applicering av reparationsbetong.
    Skapa konto
  • Förberedelse för betongreparation under en balk med blått antikorrisionsskydd och verktyg på golvet; en spänd lina syns också.
    Skapa konto
  • Bilden visar en balk underifrån med blått antikorrosionsskydd och betongreparationer ovan, samt plastskydd på marken under.
    Skapa konto
Lägger till detta:
Tänker något av följande måste väl vara bäst sätt?
dvs bygga en form som håller upp,

förslag mottages

• Träformstöd under ett uttag i en betongvägg, en person arbetar nedanför.
    Skapa konto
  • Byggarbete med träform och betong på vägg, röda plastbrickor syns.
    Skapa konto
En form likande den som används när broar gjuts verkar vettig.
Jag antar att allting behöver gjutas samtidigt. Så någonstans behöver det gå att hälla ned betongen.

• Gilla
chali405
  • Laddar…
Bygg en form som är lite bredare än balken och gjut med expanderande finbetong. Den flyter som ett flytspackel och har tillsatser som gör att den inte krymper som vanlig betong

• Gilla
chali405
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.