N
Hej.
Mitt badrum ser ut som på bilderna. Satsar på att göra jobbet själv, så lättaste metod väger tungt.
Bakom det röda är det tänkt att ha nästan plant men att upploppet för läckageindikeringen från fördelarskåpet hamnar över lut/fall. Båda alt. är tänkta som kraftigare lokalt fall i duschen.

Alt1.
Ritning av badrumsplan med markerat fall för vatten mot golvbrunn och fördelarskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alt 2.
Ritning av badrum med lokalt fall i duschområdet, fördelarskåp och plats för läckageindikering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller på annat sätt ?

Alternativ 1 är bättre, då du får fall från alla väggar. Enklast är, enligt mig, att flytspackla i minst två etapper. Framförallt att man tar duschutrymmet försig.

A AG A skrev:
Alternativ 1 är bättre, då du får fall från alla väggar. Enklast är, enligt mig, att flytspackla i minst två etapper. Framförallt att man tar duschutrymmet försig.
Alternativ 2 har också fall från alla väggar. Dessutom slipper man snedkapa klinkers ner till vänster.

N
Tack för svar.
Skulle skrivit att det är tänkt klinkers på sen.
Ska mäta fån brunnen och se om det finns någon bra storlek som kan passa in där utan kapning , kanske funkar åt ett håll iallafall. kommer va max 30x30

Bästa om du ska spackla så du menar å ha 30x60 plattor , beroende på dusch storlek , typ av fall i dusch. Tråkigt att ha en skarp kan i fallet , flyt allt i 1 sväng å skrapa fram fallen vid brun å mjuk övergång mot zon 2

• Gilla
nova383
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.