Vilken lösning hade ni gjort för underarbetet till en altan här?
Om ni ser min snygga ritning så ser man dom röda som är tänkta att vara reglarna för trallen och dom blåa bärlinorna.
Den röda regeln längst till vänster är tänkt att gå emot sandlådan. Och här är problemet, hur hade ni gjort underarbetet där? Ska jag bygga en mindre stödmur för att stötta upp jorden? Eller ska jag slänta ut jorden och bara gräva ur en skåra där regeln skall ligga? Isf kan jag ju inte låta bärlinorna gå in i jorden utan då får jag väl gräva ut för plintar ist?
Sedan när det gäller bärlinorna, måste jag gräva ur för plintar. Eller räcker det att lägga markduk och en 20cm makadamhög med markplatta på just där det behöver vara stöd under för bärlinan?
Om ni ser min snygga ritning så ser man dom röda som är tänkta att vara reglarna för trallen och dom blåa bärlinorna.
Den röda regeln längst till vänster är tänkt att gå emot sandlådan. Och här är problemet, hur hade ni gjort underarbetet där? Ska jag bygga en mindre stödmur för att stötta upp jorden? Eller ska jag slänta ut jorden och bara gräva ur en skåra där regeln skall ligga? Isf kan jag ju inte låta bärlinorna gå in i jorden utan då får jag väl gräva ut för plintar ist?
Sedan när det gäller bärlinorna, måste jag gräva ur för plintar. Eller räcker det att lägga markduk och en 20cm makadamhög med markplatta på just där det behöver vara stöd under för bärlinan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Personligen tog jag bort grässvålen och därefter körde jag markduk direkt på marken med lecablock/tegelstenar beroende på önskad höjd. På stenarna lade jag syllpapp sedan bärlinan. Tror det kommer att hålla bra.
Klicka här för att svara