Jag har tvåkomp från Nils Malmgren, där drog bildäcket loss färg, men det var spacklet jag använt som inte fäst ordentligt mot underlaget.

Vill minnas att det var något billigare än Biltemas, och finns i andra färger, samt var väldigt trevliga att ha och göra med.
Epoxibutiken.se är deras webbshop.

F fsn skrev:
Att färgen skulle dras upp av däcken bara på vidhäftning låter inte rimligt. Har haft våra racebilar på målat golv i flera år och det har inte lossnat nåt färg av den anledningen. Och det har varit klistriga R-däck som Michelin Pilot Sport Cup, Bridgestone RE540 eller Yokohama 032, 048.
Ok ja ingen blir gladare än mig isf. Ska kolla lite med han som gjöt golvet, han ska komma och finslipa vid porten oxå.

Är det hagmans man ska satsa på isf? Länka gärna.
Kan man måla golvet framåt våren? Även om bruksbilar stått på golvet med smältvatten från vägarna runnit på golvet?

Mvh Jonas

L
Tror nog att underlaget är av största betydelse , betong har en benägenhet att suga rätt bra , dammsugning och primer i två till tre lager är nog en nödvändighet för att mätta betongen ,
om den inte mättas så torkar färgen snabbt mot den och ligger på ytan , varav den lossnar

F
MalZon MalZon skrev:
Ok ja ingen blir gladare än mig isf. Ska kolla lite med han som gjöt golvet, han ska komma och finslipa vid porten oxå.

Är det hagmans man ska satsa på isf? Länka gärna.
Kan man måla golvet framåt våren? Även om bruksbilar stått på golvet med smältvatten från vägarna runnit på golvet?

Mvh Jonas
Vet inte. Det är ju mycket skit och saltvatten i det. Det jag däremot vet är att brukshäckar mår bättre utomhus under vintern än att åka in och ut i garage.

Vilken primer har man under epoxifärg?

Man slipar golvet sen primar man med lite vatten i första stryket

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Så var det med min färg iaf, tror det var 10% vatten.

F
F fsn skrev:
Jag har en dunk med denna hemma som en rest efter putsning av lecaväggar och jag skulle inte tveka att späda den med vatten och ha som primer under golvfärg. Men det är på egen risk, jag har ingen aning om det eventuellt skulle vara extremt olämpligt men jag tror inte det.

[länk]
Allt som frångår tillverkarens anvisningar är olämpligt all vattenburen färg ska appliceras på väl rengjort underlag oftast utspädd med vatten första stryket

F
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Allt som frångår tillverkarens anvisningar är olämpligt all vattenburen färg ska appliceras på väl rengjort underlag oftast utspädd med vatten första stryket
Som jag sa, kan mycket väl ha fel men skulle trots allt rolla på Primer C. Jag TROR inte det är några problem och det är en bra dammbindare. Fö är det väl en lysande idé att faktiskt följa tillverkares instruktioner. Allt annat vore ju idiotiskt.

Hagmans EPV målar du utan primer under. Man målar helt enkelt första lagret utspädd med vatten som dom andra säger... min platta sög duktigt så jag behövde måla tre ggr innan jag var nöjd! Den var då cirka 2år gammal...

Plattan du ska måla skall antingen vara relativt nyslipad, eller så får du tvätta av den med saltsyra först. Så att ingen betonghud finns kvar när du börjar måla!

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.