Hur gör alla ni som fått ert byggkreditiv och börjat bygga era hus rent praktiskt med pengarna ni lånat? Jag menar, det är ju inte så att man går till banken och lånar 2 mille och får dem rätt i näven och man går ju inte till banken för att ta ut varje gång man skall åka till byggvaruhuset för att köpa lite spik heller.
Bara en liten fundering som dykit upp ...

Jag skriver på mina fakturor och lämnar till banken så håller dom koll på förfallodatum,och om det är ngt jag skall iväg och köpa så får jag pengarna i handen och lämnar in kvittot efteråt....funkar bra!

Skulle det vara en bra idé att öppna ett separat konto med Visa kort till det? Då får man ju full kontroll, min bankman sätter in lite pengar då och då efter behov. En idé men jag kanske är helt ute och cyklar ....

Vi har det så här : ett visa kort med x tusen i kredit (beror på hur mycket du behöver per månad) som sedan skickas ut som en faktura som vi skriver under och lämnar in till banken som drar det från kreditivet.

Smidigt som bara den! :D

Jag har Eurocard som jag brukar handla med om det är sådant som ej kommer på faktura, typ färg, isolering m m. När fakturan från Eurocard kommer lämnar jag in den och kvitton och sen dras det från kreditivet. Smidigt tycker jag.

vi skriver på våra kvitton att vi godkänner dem för betalning och lämnar dem löpande till banken

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.