Hejsan allihop!!!
Jag har vit mögel uppe på min vind, nu undrar jag hur jag ska få bort det, jag har köpt en flaska BOR-EX, nu undrar jag hur jag ska gå tillväga...

Ska jag pensla/spruta på det och sen låta det vara...eller ska jag skrapa bort allt först och sen spruta på bor-ex? eller ska man spruta på det, låta det verka och sen borsta eller skrapa bort det?

Hade vart trevligt om nån som vet eller till och med har gjort detta kan ge mig ett bra svar på hur man ska göra detta, så att jag kan sätta igång med mitt troligtvis helgnöje:x...

Tacksam för svar...MVH //Johann
 
Mitt tips är att skaffa en dunk med Japes Mögelfri. Den kan sprutas på och fungerar väldigt bra. Är inte påläst på Alcros Borex så den kan jag inte säga något om.

Att ta bort möglet först är ingen poäng, det ska dö när du sprutar på medlet, sedan torkar det bort under nästföljande år.
 
ok, så du menar att jag ska i princio bara spruta på medlet och sen inte göra något mer...det sköter sig självt??
 
Vi har rollat och penslat Borex på vår vind, sen låter man det bara vara, det verkar av sig själv. Man kan nog spruta på också, men det känns som man har lite mer kontroll med tex en pensel. Vi använde handskar och inandnings skydd, det är nog starka grejor sånt här.
Lycka till!
 
Johann.k skrev:
ok, så du menar att jag ska i princio bara spruta på medlet och sen inte göra något mer...det sköter sig självt??
Ja exakt så. Och givetvis ska du ha en riktigt bra ansiktsmask med rätt filter (inte bara ett papperssfilter över munnen) och gärna heltäckande kläder.
 
Hej! Jag har för mig att borex är långtidsverkande, inomhus, typ 5 år. Så torka inte bort det. Och SPRUTA INTE.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.