3 332 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Hur gör man för att hävda dolda fel?
Jag har också sagt att det är osannolikt att få det till att vara ett dolt fel. Men jag hävdar bestämt att ett system där vattnet fryser under normala förhållanden har ett fel.B Byggdjuret skrev:
Dolda fel kan vara väääldigt svårt att "vinna"
Jag skulle försöka gå på säljaren med den information du vet och se om han kan hjälpa till ekonomiskt.
Vill han inte så är det nog enklast att fixa allt själv.
Blir det rättegång osv kommer det kosta mer i form av pengar och energi
Jag skulle försöka gå på säljaren med den information du vet och se om han kan hjälpa till ekonomiskt.
Vill han inte så är det nog enklast att fixa allt själv.
Blir det rättegång osv kommer det kosta mer i form av pengar och energi
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Intressant, men var skall man då dra vattenrören?A Annette2014 skrev:
Både i vårt kök och i extratoaletten/duschrummet kommer vattenledningar i ytterväggar.
Men det viktiga är väl att rören dras på den varma sidan, t.ex. i det s.k. installationsskiktet.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Här är det viktigt var exakt rören är dragna. Är det på varma sidan är det ju inte ett problem.
Kan TS ladda upp bilderna på hur det är draget?
Kan TS ladda upp bilderna på hur det är draget?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
precis - du får inte dra det på kalla sidan om isoleringen, men på varma, för då ligger det i installationsskiktet.KnockOnWood skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag svarade på en fråga. Om du läst den så hade du troligtvis inte haft detta problem.A Annette2014 skrev:
Jag skrev nämligen om det inte fanns krav. Jag skrev inte att det inte fanns krav.
Det här är ett bra tecken på hur galet saker blir om man inte läser allting
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Branchreglerna är ju dessutom inget lagkrav så vad räknas egentligen som fel?
Klicka här för att svara
