2 671 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Hur gör jag med jordledaren?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Nu har jag inte koll på regelverket gällande installation, men elektriskt så bör det inte vara några problem.B Bengt51 skrev:
Det är därför de finns där för att skarva eller avsluta en ledare som inte används vidare. Det har ingen betydelse vilken funktion de har så skyddsledare eller andra går lika bra att sätta där.B Bengt51 skrev:
Om man i din typ brytare behöver använda en lös klämma är sk U-båt betydligt bättre med platsen man har på sig där en Wago blir lätt klumpig.
Det fins de som menar att man inte ska använda dem för att det kan förvirra om nästa person som ska byta brytare är fullständigt okunnig.B Bengt51 skrev:
Klicka här för att svara
