Göran.W
Du har en poäng där faktiskt
 
Anledningen till att jag kopplat på en 100l VVB på varmvattnet från CTCn (genomströmmnings VV) är dels att jag vill vara säker på att VV räcker till att fylla badkaret samt några duschar samtidigt.
VVB är placerad kanske 15 rörmeter från CTC pannan vilket gör att jag nu även får VV väldigt snabbt i Badrummen som ligger ovanpå varandra. Tidigare fick man ju spola i 30s typ innan det vart varmt.
Den mesta uppvärmningen sker ju i CTCn och spetsas i VVB från 50->65gr.
När man spolar VV i större mängder så kommer ju fortfarande den större vattenmängden direkt ifrån CTCn som värms med värmepump och spetsas upp i blandningsventilen.
 
Göran.W Göran.W skrev:
Jag matar min vvb med över 90 gr i bland så är det rätt kopplat funkar det.
Fast tappamaturerna gillar inte 90 grader och mer.
 
Krilleman
S Skruvaren1 skrev:
Fast tappamaturerna gillar inte 90 grader och mer.
Kandidat till årets trådlyft! :giggle: (y)
 
  • Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Kandidat till årets trådlyft! :giggle: (y)
Biltemas termostatblandare 86-579 tål upptill 70 grader och 10 bar!
 
Krilleman
S Skruvaren1 skrev:
Biltemas termostatblandare 86-579 tål upptill 70 grader och 10 bar!
Fast det är väl ingen blandningsventil. :thinking:
 
Tja den blandar inkommande vv med kv till lagom temp till duschvattnet. Är vv varmare än 70 grader blir packningen till råttorna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.